Ik heb 8 weken tot Bangkok

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Duco

Ik heb 8 weken tot Bangkok

Bericht door Duco »

Hoi allemaal,

Ik ga voor het eerst in mijn leven backpacken. En dan ook nog eens alleen, spannend! Ik land op 29-10 op Denpassar, Bali. Ik heb dan 8 weken de tijd voordat ik op Bangkok moet zijn, daar ontmoet ik mijn vriendin die 3 weken aansluit. Die 3 weken gaan we dan door Thailand trekken.

Het doel van mijn reis is om de eerste week lekker op Kuta te hangen, beetje surfen & feesten. Ik heb daar een vriend die ik ontmoet. Daarna wil ik door indonesie gaan reizen. Niet al teveel plannen, maar ik heb meerdere fora & sites gelezen die aanraden toch wel iets te plannen. Ik wil graag veel genieten van natuur, locals, surfen & duiken.

Mijn vragen aan jullie zijn:
1) Wat raden jullie aan met het alvast vooruit boeken van een ticket naar Bangkok, en vanaf welk vliegveld kan ik dat dan het beste doen rekening houdend met dat ik 8 weken heb. (ideeën: maleisie, singapore, lombok?)
2) Is een ticket vooruit boeken dan het meest aan te raden? Rekening houdend met eventuele visums?
3) Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een soort van reispad. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, tips, ideeen? Alles is welkom :)

Veel dank! Gr Duco
rindubali
Vakantieganger

Re: Ik heb 8 weken tot Bangkok

Bericht door rindubali »

Hallo Duco,
Ik ben jaarlijks op Bali en ook in Bangkok.
Ik boek meestal een ticket van tevoren Amsterdam --> Denpasar en van Bangkok naar Amsterdam. Ik surf meestal even rond voor een goedkoop ticket, verkies rechtstreekse vlucht. Verschillende luchtvaartmaatschappijen bieden regelmatig interessante ticketprijzen aan, vooral in de periode als jij gaat vertrekken.
Op Bali boek ik pas een vlucht naar Bangkok, doe ik nooit tevoren,omdat ik vrij wil zijn om te bepalen wanneer ik wil vliegen. Ook hier kijk ik meestal wel naar leuke aanbiedingen.
Ik heb zelf een site voor een backpacker, met name heb ik veel informatie hier op staan over prijzen, leuke plekken om te overnachten, tips. De meeste informatie over het eiland Bali en ook over Thailand. Kijk maar eens op mijn site: [verwijderd]
Misschien (ik weet het eigenlijk bijna zeker) is het eilandje Nusa Penida voor jou ook heel interessant, ligt net onder Bali.
Succes met de voorbereiding, mocht je vragen hebben mail me maar
Hans
Plaats reactie