Reisdocumenten bewaren ervaringen graag

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
ruben1996
Vakantieganger

Reisdocumenten bewaren ervaringen graag

Bericht door ruben1996 »

Beste,

Volgende week ga ik voor een half jaar naar Azie. De spanning zit er al aardig in en ik heb nog een praktische vraag voordat ik weg ga. Hoe bewaren jullie de belangrijke reisdocumenten/ bankpassen ? En wat zijn jullie ervaringen hiermee. Ikzelf zat te denken om in me moneybelt me paspoort en me tweede bankpas te bewaren. En in me dagelijkse portemonnee mee eerste bankpas te bewaren en kleingeld voor die dag. En in me backpack het grote cashgeld te bewaren met me credit card me backpack kan uiteraard op slot ;) . Lijkt jullie dit verstandig of zouden jullie het anders aanpakken graag jullie mening.

Greetz Ruben
Erik
Site Admin

Re: Reisdocumenten bewaren ervaringen graag

Bericht door Erik »

Wat leuk dat je gaat reizen! Heel spannend allemaal, maar ik denk dat je snel je weg zal vinden.
Azië is relatief veilig dus hoef je minder strikt te zijn dan in bijvoorbeeld sommige zuid-amerikaanse landen.Ik zou van al je belangrijke documenten en papieren een scan maken en deze naar jezelf mailen. Zelfs al zou dan alles gestolen worden dan heb je toch nog een kopie waar je altijd direct bij kunt. Ook zou ik de nummers van je bankpassen daarbij opslaan. Gewoon een documentje maken daarvoor. Dit documentje sturen wij ook altijd naar familie zodat ze in één document alles hebben wat belangrijk is.

Zelf ben ik er een voorstander van om op vaste plekken je belangrijke papieren of spullen te bewaren. Ik laat mijn paspoort in het ho(s)tel en sluit mijn spullen zo goed mogelijk af. Wel neem ik een kopie van het paspoort mee, maar heb ik nog nooit nodig gehad.

Ook probeer ik meestal wat contant geld op een plek te stoppen waar je niet direct gaat zoeken. Zelf heb ik mijn pasjes ook nooit allemaal bij elkaar in dezelfde tas zitten. Beetje het verdeel en heers idee :P Mocht iemand iets vinden dan heb je hopelijk ook die andere plek nog waarmee je vooruit kunt.

Ook je cash geld zou ik verspreid over je tas verstoppen. Maar voor jou wel op vaste plekken. Anders wordt je helemaal gek en weet je ook niet meer hoeveel je hebt en waar je het moet terugvinden (totdat je thuis bent en alles uitpakt).

Slim om een "dagportemonee" te hebben.

Een moneybelt is handig. Hierin stop ik meestal mijn paspoort en pasjes. Ik draag deze in Azië niet onder mijn kleren omdat ik het niet echt nodig vind. In Zuid-Amerika zou ik dat bijvoorbeeld wel doen. Je zou dit artikel nog kunnen lezen, maar heel veel extra's heb je denk ik niet nodig.
https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... 18464.html
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Oke bedankt voor de tips ga het nu zo doen.

Moneybelt - paspoort en reserve bankpas en eventueel wat cash.
Backpack- Me creditcard met cash geld voor die week.
Dag portomonnee- cash geld voor die dag en eventueel me normalen bankpas .

Heb namelijk een tip gelezen dat je je credit card en paspoort nooit bij elkaar moet doen. Doen jullie dit wel of bewaren jullie het ook apart?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nooit is misschien wat sterk uitgedrukt, maar in de meest ideale situatie wil je niet dat je in één keer al je belangrijke spullen te pakken hebt. Aan de andere kant moet je ook kijken dat je niet knettergek wordt omdat je steeds je spullen kwijt bent.

Ik heb mijn creditcard meestal apart zitten en ergens achter een slotje. Mijn paspoort ergens op een andere vaste plek en geld + pinpas heb ik altijd bij mij. Als ik geld nodig heb dan kan ik het ten alle tijden halen. In "gevaarlijke" landen laat ik ook het bankpasje verstopt tussen mijn spullen.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Oke top bedankt voor de hulp. Gaat helemaal goedkomen nu nog aftellen ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een hele goed reis alvast en ik ben benieuwd hoe je het allemaal hebt ervaren straks :)
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Komt goed en misschien dat ik daarna ook wat tips kan geven op dit forum hahaha ;)
Plaats reactie