Waarheen 2 weken backpacken juli augustus?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Justin97

Waarheen 2 weken backpacken juli augustus?

Bericht door Justin97 »

Ik ben opzoek naar een backpack bestemming voor 2 personen rond de 20 jaar. We houden van mooie natuur, hiken, vriendelijke bevolking en niet te toeristisch. Nu twijfelen we een beetje tussen Maleisië/Singapore, Costa Rica/Nicaragua en India. Het budget ligt voor 4 weken in juli/augustus rond de 2000 pp. Wat zouden jullie aanraden?
Erik
Site Admin

Re: Waarheen

Bericht door Erik »

Ik zou zeggen dat Nicaragua het beste aansluit bij wat je zou willen. Je moet wel even goed kijken naar de reistijd. Hoewel je het hele jaar door naar dit land kunt reizen zijn sommige maanden beter dan andere. Ik heb het niet specifiek voor juli en augustus bekeken. Wat budget zit je voor deze bestemming ook wel goed. In tegenstelling tot Costa Rica wat overwegend duur is.

Voor Azië weet ik niet of je de beste reistijd hebt, ik zou zeggen van niet. Ik weet niet of je al vaker zelfstandig hebt rondgereisd, maar als dat niet zo is zou ik India nog even links laten liggen.
ubiytsa
Reisexpert

Re: Waarheen 2 weken backpacken juli augustus?

Bericht door ubiytsa »

De landen die je noemt zijn geweldig, maar ook erg toeristisch. Als je een beetje zuinig aan doet, kun je in principe voor 2000 euro wel 4 weken vertoeven in de landen die je noemt.

Maar goed, wat is te toeristisch? Mocht je nog openstaan voor suggesties: Colombia vind ik geweldig, de bevolking is er ontzettend vriendelijk, het past binnen jullie budget en je kunt er ook prima hiken tussen de fantastische natuur.

De combinatie Armenië en Georgie heb ik toevallig net gedaan (en Iran) en vond ik ook fantastisch. Prachtig kunnen hiken in de Kaukasus en dat combineren met de lage prijzen en de vriendelijke Armenen. En vrij weinig toeristen, zeker als je naar de plekken trekt die nog niet populair zijn.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie