Jas / fleece koude landen
-
- Reiziger
Jas / fleece koude landen
Wat voor jas kun je het beste aanschaffen voor koudere landen.
Bijv. tijdens transsiberie express in de winter of zo....
Er zijn jassen te koop met daarin een fleece erin, echter deze zijn schrikbarend duur, misschien zijn er goedkopere alternatieven.
Bijv. tijdens transsiberie express in de winter of zo....
Er zijn jassen te koop met daarin een fleece erin, echter deze zijn schrikbarend duur, misschien zijn er goedkopere alternatieven.
Re: Jas / fleece koude landen
Na bijna een week continu regen en koude in China (dus echt geen droog moment - help!) heb ik toch maar zo'n grote en dure jas aangeschaft. Wanneer je dagen achter elkaar sneeuw of regen hebt, dan kun je wel in een dun en goedkoop plastic regenjasje rond gaan lopen, maar die dingen isoleren en ademen totaal niet, dus je hebt het al snel koud of je bent nat van het zweet.
Ik vind die jassen met een fleece erin altijd wel handig wanneer ik op reis ben in koudere gebieden, zeker wanneer de buitenkant gecoat is met Gortex en geen water door laat. De fleece kun je binnen als trui gebruiken, en buiten is het een deel van je jas. Of andersom: als het buiten niet al te koud is, doe je gewoon de jas aan zonder de trui.
En de prijs? Kijk eens naar het eigen merk van V&D, Perry of Declathon, dan zie je dat het best nog eens mee kan vallen!
P.S. Rusland in de winter is -20 graden en kouder, ga NIET zonder goede jas, muts (met van die flapjes) en handschoenen!!!!! Niks is zo vervelend als koude.... In de trein zelf schijnt het overigens erg warm te zijn, neem dus vooral ook T-shirts mee.
Ik vind die jassen met een fleece erin altijd wel handig wanneer ik op reis ben in koudere gebieden, zeker wanneer de buitenkant gecoat is met Gortex en geen water door laat. De fleece kun je binnen als trui gebruiken, en buiten is het een deel van je jas. Of andersom: als het buiten niet al te koud is, doe je gewoon de jas aan zonder de trui.
En de prijs? Kijk eens naar het eigen merk van V&D, Perry of Declathon, dan zie je dat het best nog eens mee kan vallen!
P.S. Rusland in de winter is -20 graden en kouder, ga NIET zonder goede jas, muts (met van die flapjes) en handschoenen!!!!! Niks is zo vervelend als koude.... In de trein zelf schijnt het overigens erg warm te zijn, neem dus vooral ook T-shirts mee.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
High-tech stoffen als gore-tex enzo is ook gaaf.
Kijk dan ook eens naar softshell, is wat minder stug als goretex. Ook niet zo 100% waterdicht maar ademt wel weer veel beter en is goed wind dicht.
De trein hoef je geen zorgen over te maken. Die wordt wel naar 25 graden gestookt. Maar voor buiten moet je goede spullen hebben. Je muts kun je nog bij izmailsky park kopen. Daar is een hele grote markt, maar dan moet je de eerste dag overleven met wat koude oortjes e.d. 

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb een goedkope en erg goede fleece vorig jaar bij een aanbieding van de Aldi gekocht, deze trek ik als het koud is gewoon onder mijn skijack aan.. heb ook 2 maten fleecejassen gekocht dus die kunnen ook over elkaar heen aan.. scheelt dat deze winddicht is en heb er al heel veel plezier aan beleeft!
Goedkoop alternatief voor een waterdichte/warme jas (met kap) vind je ook in 'doe-het-zelf' zaken (in België: Gamma, Brico, Hubo e.d.).
Ze zien er niet uit, maar zijn wel bruikbaar en het scheelt al snel 150€ ofzo met die dure merken. En de vele zakken kunnen ook nog wel eens handig zijn op reis.
Vb:

Ze zien er niet uit, maar zijn wel bruikbaar en het scheelt al snel 150€ ofzo met die dure merken. En de vele zakken kunnen ook nog wel eens handig zijn op reis.
Vb:

Zelf in elkaar geknutseldDaniii schreef:leuke broek!

Ja halloooo ... het gaat over de jas hé!
De broek was trouwens gehuurd. Ik heb ondertussen een skibroek voor 3€50 gekocht in de kringloopwinkel voor m'n volgende trip naar de Andes. Misschien ook een goede budget tip
De broek was trouwens gehuurd. Ik heb ondertussen een skibroek voor 3€50 gekocht in de kringloopwinkel voor m'n volgende trip naar de Andes. Misschien ook een goede budget tip

- bolletjeom
- Reisexpert
mijn coretex jas is goud waard!
Trek hem net uit (tis koud in Ecuador).
Een fleece is een fleece, dat maakt volgens mij weinig verschil. Ik heb een leuke perrysport aanbiedingsfleece en die houdt me prima warm en die past prima onder welke jas dan ook. Als er veel prijsverschil zit tussen een normale outdoor jas en eentje met fleece voering zou ik een normale kopen en een fleece vest.
Bij een jas is het wel lekker als er een soort elastiek rugpand in zit waardoor er geen wind binnen kan komen en ritsen onder de oksels om bij regenachtige maar warme dagen toch te luchten.
Trek hem net uit (tis koud in Ecuador).
Een fleece is een fleece, dat maakt volgens mij weinig verschil. Ik heb een leuke perrysport aanbiedingsfleece en die houdt me prima warm en die past prima onder welke jas dan ook. Als er veel prijsverschil zit tussen een normale outdoor jas en eentje met fleece voering zou ik een normale kopen en een fleece vest.
Bij een jas is het wel lekker als er een soort elastiek rugpand in zit waardoor er geen wind binnen kan komen en ritsen onder de oksels om bij regenachtige maar warme dagen toch te luchten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Niet helemaal waar, heb op dit moment 3 fleece truien (allemaal met rits). Een van de H&M, 1 huismerk perry sport en 1 micro fleece van een duur merk (maar in de aanbieding gekocht).bolletjeom schreef:Een fleece is een fleece, dat maakt volgens mij weinig verschil.
Die van de H&M is echt een lachertje, lekker voor in huis maar verder niet. De huismerk is fijn hoor, maar moet echt wel onder een jas want de wind komt er zo doorheen. De dure is dus echt het allerbeste, maar kan ook verschil zijn tussen micro fleece en gewone fleece.
Ik zou ook echt iedereen aanraden een micro fleece te kopen, neemt veel minder ruimte is beslag en isoleert naar mijn gevoel veel beter, zeker met een flinke koude wind.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik zweer bij thermisch ondergoed (in combi met laagjes). Alhoewel je niet snel je broek gaat uitdoen en in je lange onderbroek gaat rondlopen
(alhoewel mijn poep er wel mooi strak in staat)
Maar voor wat kwaliteit betaal je al snel 80€ of meer voor een 'setje'.

Maar voor wat kwaliteit betaal je al snel 80€ of meer voor een 'setje'.