temperatuur Patagonië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
miekske

temperatuur Patagonië

Bericht door miekske »

Hallo,
Wij gaan vanaf half november 2 maanden naar Argentinië en Chili en willen ook graag trekkings maken in de parken in Patagonië. We nemen een eigen tentje mee en zijn aan het zoeken naar geschikte slaapzakken. :Z Hoe warm wordt het 's nachts in de bergen daar in de zomer? Moeten we rekening houden met temperaturen onder 0?
Heel erg bedankt voor de hulp!
groeten, Miekske
Ralph
Reisexpert

Re: temperatuur Patagonië

Bericht door Ralph »

Heb je zelf verder al gezocht via google? Zelf wat moeite is altijd wel goed voor het vragen stellen :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Patagonia

Daar staat een stuk over het klimaat. Verder kun je via de zoekforum van het forum vast nog wat meer informatie vinden.

En anders:

http://www.google.nl/search?hl=en&q=tem ... tnG=Search
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

mijn vriendin en ik hebben vanaf eind maart vier weken getrokken in Patagonië, en ik moet zeggen, het wordt aardig fris :) overdag was het erg goed vol te houden, maar we hebben een aantal keren nachtvorst gehad en ons kleine tentje hield dat niet tegen. We hadden in Punta Arenas, Chili, in de belastingvrije zone (Zona Franca) twee slaapzakken gekocht voor 14 euro per stuk die tot -20 gingen. En we hebben het dan ook echt niet koud gehad. Met andere woorden, ik zou goede slaapzakken halen, maar, tenzij je van plan bent om naast die twee maanden ook nog een keer naar de noordpool te gaan, zou ik geen honderden euro's neertellen voor slaapzakken. Hier bij de bever zijn ze echt waanzinnig duur en ja ze zijn compacter, beter en lichter maar ik heb geen spijt gehad van onze 14 euro slaapzakken.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Wow NICE!! 14 euro?? Heb je ze nog nodig? Ik heb wel interesse in zo'n slaapzak! :) Serieus, welk merk? Hoe kan dat? :D
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ik denk dat de naam op de hoes weinig met het merk gerelateerd is, het is Bo Ke Xing, en vermoedelijk een naam waaronder een groter bedrijf zijn mislukte producten verkoopt. Mislukt in die zin dat ze niet voldoen aan de hun gestelde eisen. ik had overigens -20 gezegd wat op de sticker van het verkoop kaartje stond, maar op de hoes staat zelfs dat ze tot -37 gaan, een enorme eind wat ik niet vertrouw. Goedkope slaapzakken komen tegen een andere prijs, ze zijn met 1.8 kilo niet licht en door het puur synthetische materiaal niet echt comfortabel. Al is dat met een katoenen of linnen slaaphoes makkelijk op te lossen. We kunnen ze aan elkaar ritsen om er een twee persoons zak van te maken, maar daar gaat de koel prestatie wel van achteruit. Nee, voor 14 euro hebben we er echt geweldige zakken aan gehad en een paar keer werden we wakker met ijspegeltjes aan de tent terwijl wij ons afvroegen of het echt zo koud was geweest.

Of we ze nog nodig hebben, nee op het moment niet, maar ik wil ze eerlijk gezegd ook nog niet weg doen. Ze zijn moeilijk opnieuw te krijgen, en de hoge koude bergen trokken me altijd al dus wie weet hoe vaak we ze nog nodig zullen zijn.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Iets van folie of matje om op te liggen is ook wel aan te raden om kou vanaf de grond tegen te houden. Toen ik daar in de bergen in een tentje op de grond sliep, had ik het idee dat ik aan het doodvriezen was :N
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Daniii schreef:Wow NICE!! 14 euro?? Heb je ze nog nodig? Ik heb wel interesse in zo'n slaapzak! :) Serieus, welk merk? Hoe kan dat? :D
Iets met kinderen in China enzo...
Plaats reactie