Eerste keer backpacken! :-)

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
TLeerintveld

Eerste keer backpacken! :-)

Bericht door TLeerintveld »

Hallo luitjes,

hier ben ik dan, 18 jaar onervaren en geen idee wat moet ik moet doen met mijn leven. Dus wat gaan we dan doen!? Juist, BACKPACKEE!

ik vertrek 25 augustus naar Perth om daar vervolgens op 27 augustus te arriveren. Mijn vlucht gaat via : Londen--> Singapore --> Perth. De eerste vraag die deze onervaren vlieger gaat stellen: Mijn bagage, hoe of wat? Mijn vliegmaatschappij is BA 'Britisch airlines'. Of moet ik dit navragen bij mijn reisbureau? Nadat ik in perth land moet ik 4 dagen wachten op mijn vrouwelijke buddy uit America, zij zal op 1 september landen. In de tussentijd wil ik wat sightseeing doen in Perth, zal ik hiervoor een hotel boeken? op een of andere manier trekt het mij niet aan om meteen in een hostel te gaan zitten totdat ik weg kan. Nadat zij gearriveerd is zullen we per bus naar Boyup brook reizen om daar de eerste maanden van ons verblijf te Wooff'en <-- zoals dat heet volgens mij. Ik ben zelf 18 en weet niet of ik tegen die tijd mijn rijbewijs heb maar als ik deze heb is het dan verstandig om daar eventueel te gaan rijden? Na de periode bij deze mensen ben ik van plan om verder te trekken met mijn buddy, enige leuke plekjes die het waard zijn om te bezoeken?... en de laatste: OP het moment ben ik in bezit van een mastercard, ik neem aan dat ik op deze intotaal €3200,- moet hebben staan. Hoe moet ik dit aan de douane aantonen? dan sluit ik mijn verhaal bij deze af en hoop ik dat jullie nog wat tips hebben voor deze toch wel nerveuze jongeman :) ( ps: mijn WHS is binnen, ticket is geboekt.)

Met vriendelijke groet,

Tim l. :)
TLeerintveld

Re: Eerste keer backpacken! :-)

Bericht door TLeerintveld »

Ik blijf 1 jaar :D
JeffreyenJosanne

Bericht door JeffreyenJosanne »

Wat een leuk avontuur!
Zorg voor een goede flightbag. Deze doe je over je backpack kun je afsluiten met een slotje.
Zo bescherm je je tas tegen ongewenste indringers, stof en viezigheid.
Tevens bescherm je de klipjes van je tas. Je moet er niet aan denken dat deze halverwege je reis tijdens het reizen ergens achter blijven haken waardoor je ze niet meer gebruiken kunt.

Voor tips in en om Signapore zie onze site.
Ook tijdens je overstap kun je ervoor kiezen om een paar uur te sightseeing.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Leuke plannen!

Als je je ticket als 1 geheel hebt geboekt, wordt je baggage automatisch doorgeboekt naar Australie.

Heb je hier al gekeken voor info over Australie? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/
En verder is er veel te vinden hier op het forum.

Het zuidwesten is schitterend en ontzettend divers. Je zal er veel kunnen ontdekken, helemaal zodra het meer richting de zomer gaat. Eind herfst kun je dan richting het tropische Noorden mocht je dat willen. Ligt er verder natuurlijk ook aan wat je wilt gaan doen en zoekt, hoe je wil gaan reizen etc etc. Als je dan gaat rondreizen, blijf dan voornamelijk in het Zuiden in de zomer i.v.m. het weer. Zie ook het artikel over het weer onder bovengenoemde link. Hou er rekening mee dat het flink nat en koud is in augustus (winter) in het zuidwesten dus neem warme en regenkleding mee.

Je moet kunnen aantonen dat je $5000 beschikbaar hebt, ik weet niet of een credit card afdoende is. Je kan beter een bankafschrift meenemen waar dat bedrag opstaat.

Er zijn veel verschillende opties in Perth qua accomdatie. Het voordeel van een hostel is dat je makkelijk mensen ontmoet die je ook helpen om wegwijs te worden in allerlei dingen zoals het aanvragen van je tax file number en het openen van een bankrekenign etc. Je kan prive kamers boeken in hostel voor meer privacy. Een alternatief is anders misschien AirBNB, zie website.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie