Waar moet ik rekening mee houden als ik alleen in Kaap Verdië wil reizen?
-
Waar moet ik rekening mee houden als ik alleen in Kaap Verdië wil reizen?
Hi,
Ik ben van plan om deze zomer naar de Kaap verdische eiland te vliegen om vervolgens daar van eiland naar eiland te hoppen. Echter kan ik niet heel veel verhalen vinden van backpackers die het zelfde soort reisje hebben gemaakt en ook kan ik niet veel hostels vinden. Ik heb ervaring met in mijn eentje reizen maar toch vind ik het wel prettig om van te voren een beetje te weten hoe of wat.
Wie is er wel eens op Kaap verdië geweest en kan me hiermee helpen?
Thanks
Hidde
Ik ben van plan om deze zomer naar de Kaap verdische eiland te vliegen om vervolgens daar van eiland naar eiland te hoppen. Echter kan ik niet heel veel verhalen vinden van backpackers die het zelfde soort reisje hebben gemaakt en ook kan ik niet veel hostels vinden. Ik heb ervaring met in mijn eentje reizen maar toch vind ik het wel prettig om van te voren een beetje te weten hoe of wat.
Wie is er wel eens op Kaap verdië geweest en kan me hiermee helpen?
Thanks
Hidde
Re: Waar moet ik rekening mee houden als ik alleen in Kaap Verdië wil reizen?
Een vriendin van mij is naar Kaapverdië geweest. Ze is naar Sal geweest en begreep van haar dat ze vooral bouwen aan resorts en hotels en dat die uit de grond worden gestampt. Naar verwachting wordt er vooral ingezet op strandtoerisme. Zij heeft ook een auto gehuurd om de auto het eiland te verkennen maar verder was het vooral een stand en relax vakantie.
De eilanden zijn zowel qua toerisme als landschap totaal verschillend. Mijn vader heeft diverse eilanden bezocht en vond Sal en Sao Vicente te druk/toeristisch. Sao Antao en Sao Nicolau zijn rustiger, meer authentiek en hebben mooie natuur. Er is daar weinig van tevoren te boeken maar er zijn wel locals die kamers e.d. verhuren en waar je op de bonnefooi terecht kunt. Hij heeft met een collega met eigen zeiljacht rondgevaren maar er gaan ook (beperkt, soms 1 of 2 per week) ferry's tussen diverse eilanden.
-
- Reisexpert
Als je van de zee houdt en het aandurft, kun je ook even kijken op findacrew.net of mensen met jachten op zoek zijn naar crew en/of gezelschap : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl