Reisadvies Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Torra
Reisexpert

Reisadvies Laos

Bericht door Torra »

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nhoud/laos

Misschien weten jullie dit aangepaste reisadvies al, voor mij is het nieuw.
menasil
Reisexpert

Re: Reisadvies Laos

Bericht door menasil »

Nee, wist ik ook niet... Heb er ook niets over gehoord...
@Laosfan hoe is de situatie ter plaatse daar of weet jij dat niet?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisadvies Laos

Bericht door LaosFan »

menasill:

Dank voor je vraag :-)

Ik volg dit (ondanks dat het ver van ons is) wel vrij goed. Men komt laat met de waarschuwing en de teksten die ik op de site lees kloppen maar deels in mijn ogen.... het kan (met een beetje extra tekst maar) een stuk beter en vooral vollediger. Het klopt deels ook ronduit niet...

Er zijn op die route inderdaad weer (of nog steeds, want veel haalt het nieuws ook niet) problemen (op route 13) en op die andere route dus ook, voor zover ik heb gelezen en gehoord. Dagbussen naar Luang Prabang kunnen volgens mij nog wel, maar er is altijd het risico. Tot ongeveer 2006 werd dit ook als gevaarlijk gezien en daarna was het zogenaamd veilig tot 2015 dus. Het is allemaal relatief dus en er is daar wel degelijk wat aan de hand, maar dat is als sinds de revolutie in 1975 en daarvoor. In Saisomboun (ook anders geschreven maar voor het gemak gebruik ik deze versie) is het absoluut altijd onrustig geweest maar lijkt het nu weer wat meer te zijn of komt het meer naar buiten. Ik ben twee keer in dat gebied geweest maar ga het mensen niet aanraden daar heen te gaan vanwege de veiligheid en ook de afwezigheid van dingen die veel reizigers zoeken. Overigens wel een prachtig gebied en hopelijk komt er een tijd dat men vrede kan sluiten en samen kan leven, maar het is complex en er zitten wel wat haken en ogen aan vrees ik...

Meer specifieke vragen? Stel ze gerust. :Y
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie