Pakistan-Tibet-Thailand-Maleisië-Indonesië-Oceanië

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
backpackgroentje

Pakistan-Tibet-Thailand-Maleisië-Indonesië-Oceanië

Bericht door backpackgroentje »

Hallo iedereen,

Ik droomde er al heel lang over.. Een Wereldreis! En heb nu ook de beslissing getrokken om het ook echt te gaan doen. Als ik klaar ben met school (19 jaar), ga ik samen met een vriendin backpacken! We zijn van plan om eerst naar Pakistan te gaan, daarna naar Tibet en China. En dan vervolgens onze weg naar beneden volgen naar Thailand, Maleisië en Indonesië. Hier willen wij ongeveer 3 maanden over doen. Vervolgens willen wij de boot pakken naar Australië en daar ongeveer 3 maanden blijven en dan naar Nieuw-Zeeland en daar weer ongeveer 3 maanden blijven. Daar willen we ook gaan werken.

Dit is ons plan, maar we hebben wel een aantal vraagtekens bij sommige landen. Het lijkt ons natuurlijk super spannend om naar Pakistan te gaan en het is ons vertelt dat dit een van de mooiste landen is. Maar waar ik bang voor ben is het gevaar en die kan dus ook groter zijn, omdat wij vrouwelijk zijn. Moeten we dan een gids nemen of met een groep gaan? Of hebben jullie tips hoe je het beste door Azië kan reizen (vervoer, hostel/hotel, kamperen ja/nee, bezienswaardigheden noem maar op).
Zo te zien hebben we over Azië de meeste vragen, want Australië en Nieuw-Zeeland zijn veiliger. Maar als jullie daar ook nog tips over hebben, dan zijn die welkom!

Alvast super bedankt voor jullie moeite!
Groetjes Charlotte!
tijn1980

Re: Pakistan-Tibet-Thailand-Maleisië-Indonesië-Oceanië

Bericht door tijn1980 »

Pakistan is zeker niet zonder gevaar, de recente berichten laten overduidelijk zien dat de overheid totaal geen controle heeft over wat er in het land gebeurt. Alhoewel ik veel reizigers ben tegengekomen in omliggende landen die zonder problemen in Pakistan zijn geweest, zou ik (zeker als ietwat onervaren reizigers) zeer zorgzaam, onopvallend (voor zover mogelijk) en kalm rondreizen. Het zuiden van het land en plaatsen dichtbij de Afghaanse grens zou ik mijden. De reis naar China (en vanaf daar naar Tibet - indien mogelijk) via de Karakoram highway moet echter subliem zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Pakistan is geen land om te beginnen als onervaren reiziger. Doe dan je route andersom en eindig daar.
Verder is een boot van Indonesie naar Australie geen optie. Die zijn er niet.
Wel kan je doorreizen tot aan timor en een vliegtuig nemen naar Darwin in Australie als je niet te veel wilt vliegen. Dit is over het algemeen goedkoper dan een eventuele boot (als die er zou zijn)
Verder is 3 maanden te kort om van Pakistan naar tibet naar china naar Thailand te gaan. tussen china en thailand liggen nog wat landen. Je zult op zijn minst door een puntje Laos moeten. en dan naar maleisie en in Indonesie...echt dat is gekkenwerk. Je hebt het over super grote landen met reistijden die 10 keer langer zijn dan in europa.
De meeste mensen zijn minimaal 4/6 weken kwijt aan China. 4 weken in Thailand, 6 /8 weken als je in Indonesie van Sumatra wilt afzakken naar Timor...dus reken maar uit.

Jullie inzet is goed maar ga eerst meer lezen en maak de route eenvoudiger. neem meer tijd voor een land. Anders ga je alleen maar bezig zijn met rennen en vliegen en ga je vanalles missen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Persoonlijk zou ik nu niet naar pakistan gaan. Zeker niet als je 19 bent met een andere vrouw en dit je eerste backpack trip is.

Heb je het reisadvies al bekeken:
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land ... s_Pakistan

Je geeft ook aan graag naar pakistan te willen omdat het een van de mooiste landen is. Mischien was dat vroeger zo maar nu zal veel verwoest zijn. Verder lijkt het je `super spannend´dat is bungeejumpen in australie ook! Maar als dat niet voldoende is dan kan je met een duidelijk zichtbare buiten de broek gedragen moneybelt je reis ook veel spannender worden. Er is een verschil tussen spannend en gevaarlijk.

Als je toch extreem wil beginnen in een mooi land begin dan in India. Zelfs sommige ervaren reizigers vluchten er na een week weg dus dit is ook zeker lekker stoer maar te doen. Je zal dan wel vanuit china ofzo naar autralia moeten vliegen i.v.b. met de tijd. Wat jij wil in 3 maanden kan namelijk echt niet.

Ik zou zeggen denk er nog even goed over na wat je wil met je reis en wat je motivatie is om op reis te gaan. aop dit forum vind je ook veel planningen terug met realistische tijd die je nodig hebt. Of haal LP bij de bieb.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik begon inderdaad mijn reis in india. Vond het niet zo heftig als verwacht maar toch weer wel voor het eerste land. Alles is nog nieuw voor je als beginner, je zit nog niet echt in de routine van dingetjes regelen en uitzoeken. Daarnaast heb ik in India een aantal Pakistaners (schrijf ik dat zo?) ontmoet die allemaal rare verhalen hadden over hun land. Niet dat je daar op af moet gaan. maar zoals Tikva zegt, ik zou niet in Pakistna beginnen en dan alleen maar omdat het je eerste land is en vooral omdat je met een ander jong meisje reist. Ik had mijn lange, grote stoere vriend bij me en zodra die even weg was werdt ik toch een stuk anders behandeld/aangekeken.
Plaats reactie