Vanuit ipoh dagtrip naar Cameron highlands?
-
- Vakantieganger
Vanuit ipoh dagtrip naar Cameron highlands?
Ik verblijf binnenkort 2 nachten in ipoh, graag zou ik een bezoekje brengen aan de Cameron highlands is een dagtrips vanaf iPoh naar hier te doen. En hoe kan ik dit regelen?
Re: Vanuit ipoh dagtrip naar Cameron highlands?
Je zou met de bus omhoog kunnen naar Tanah Rata, het duurt ongeveer twee uur enkele reis (heel veel bochten, als je last hebt van wagenziekte: neem een pilletje!). Er gingen toen ik er was ongeveer 4 bussen per dag in elke richting, niet zo heel veel eigenlijk. Daar komt bij dat als je bijvoorbeeld de BOH plantage wilt bezoeken, de tours daarheen op een vaste tijd uit Tanah Rata vertrekken, dat zou dan precies op je bus aan moeten sluiten.
Volgens mij werden er geen dagtrips aangeboden vanuit Ipoh, maar dat zou je bij je overnachtingsadres na kunnen vragen.
Eventueel kun je zelf een auto huren en erheen rijden, dan ben je ter plaatse ook wat flexibeler. Of is het een optie om een overnachting in Tanah Rata erbij te doen? Dan heb je iets meer tijd om de Cameron Highlands te zien.
Ipoh is wel heel erg leuk overigens! Je zou een dagtrip naar Kuala Kangsar of Taiping kunnen overwegen als alternatief.
Volgens mij werden er geen dagtrips aangeboden vanuit Ipoh, maar dat zou je bij je overnachtingsadres na kunnen vragen.
Eventueel kun je zelf een auto huren en erheen rijden, dan ben je ter plaatse ook wat flexibeler. Of is het een optie om een overnachting in Tanah Rata erbij te doen? Dan heb je iets meer tijd om de Cameron Highlands te zien.
Ipoh is wel heel erg leuk overigens! Je zou een dagtrip naar Kuala Kangsar of Taiping kunnen overwegen als alternatief.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
-
- Vakantieganger
Bird schreef:Je zou met de bus omhoog kunnen naar Tanah Rata, het duurt ongeveer twee uur enkele reis (heel veel bochten, als je last hebt van wagenziekte: neem een pilletje!). Er gingen toen ik er was ongeveer 4 bussen per dag in elke richting, niet zo heel veel eigenlijk. Daar komt bij dat als je bijvoorbeeld de BOH plantage wilt bezoeken, de tours daarheen op een vaste tijd uit Tanah Rata vertrekken, dat zou dan precies op je bus aan moeten sluiten.
Het probleem is dat ik geen 24 ben en ik dus geen auto kan huren zonder hele dure verzekering. Helaas heb ik mijn 2 overnachtingen in Ipoh al geboekt, maar ik zou wel eventueel 1 dag eerder kunnen weg gaan en dan 1 dag in Ipoh doorbrengen en dan doortrekken naar Tanah Ratah, maar dan ben ik waarschijnlijk nog steeds pas smiddags in de Cameron highlands..... Weet je toevallig hoelang het van Lumut naar Tanah Ratah is?
Heb je een Lonely Planet of Trotter of iets vergelijkbaars?
In mijn LP staat dat het van Lumut naar Ipoh 2 uur is met de bus, vertrekt elk half uur. En dan overstappen op een van die weinige bussen naar Tanah Rata. Reken dus minimaal een ruime 4 uur van Lumut tot Tanah Rata, als je een perfecte overstap hebt.
Eerlijk gezegd zou ik CH skippen, hoe jammer dat misschien ook lijkt. In en rond Ipoh is genoeg te zien om je een paar dagen te vermaken.
In mijn LP staat dat het van Lumut naar Ipoh 2 uur is met de bus, vertrekt elk half uur. En dan overstappen op een van die weinige bussen naar Tanah Rata. Reken dus minimaal een ruime 4 uur van Lumut tot Tanah Rata, als je een perfecte overstap hebt.
Eerlijk gezegd zou ik CH skippen, hoe jammer dat misschien ook lijkt. In en rond Ipoh is genoeg te zien om je een paar dagen te vermaken.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com