Hallo wie heeft er ervaring met lowbudget backpacking?
-
Hallo wie heeft er ervaring met lowbudget backpacking?
Hallo ik ben bas en ben 15 jaar oud! Ik droom er al 2 jaar van om als ik 18 ben een jaar te gaan backpacken met 2 vrienden van mij. Gwn vooral om de wereld te zien en te ondekken. Maar ik heb zitten rekenen en als ik zelf kook en veel wildkamperen moet €10.000 dan genoeg zijn voor een jaar? En zo ja red ik dat met 3 jaar sparen? Ik zou graag Amerika gedeelte Azië en Australië willen zien. Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik het erg fijn vinden om adviezen te krijgen over alles! Hartelijk dank BasWouters.
Re: Hallo wie heeft er ervaring met lowbudget backpacking?
Mooi vooruitzicht! Of een budget genoeg is, is volledig afhankelijk van jouw leefstijl en van de regio waar je gaat backpacken. Als je van plan bent om te koken en te wildkamperen, kun je in principe overal wel met 10000 euro een jaar overleven.
Wil je iets relaxter leven en bijvoorbeeld gebruik maken van hostels (en daar zelf koken óf bijna net zo goedkoop uit eten gaan) dan kun je in Zuidoost-Azië backpacken, eventueel met een maandje Australië. Amerika, Azië én Amerika is best wel duur qua vliegtickets, dus ik zou als ik jou was Amerika doen wanneer je iets meer geld te besteden hebt
Een jaar backpacken in Azië en Australië voor 10.000 euro, zonder te hoeven wildkamperen (wat ik ook zeker niet overal zou aanraden) moet goed te doen zijn.
Vergeet ook niet dat je op die leeftijd nog geen auto kunt huren (of tegen een hele hoge prijs), waardoor je afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Dat maakt wildkamperen er niet makkelijker op
In 3 jaar tijd 10.000 euro sparen zal niet zo heel makkelijk zijn op jouw leeftijd. Daar zul je toch wel zo'n 50-60 uur per maand voor moeten werken.
Wil je iets relaxter leven en bijvoorbeeld gebruik maken van hostels (en daar zelf koken óf bijna net zo goedkoop uit eten gaan) dan kun je in Zuidoost-Azië backpacken, eventueel met een maandje Australië. Amerika, Azië én Amerika is best wel duur qua vliegtickets, dus ik zou als ik jou was Amerika doen wanneer je iets meer geld te besteden hebt

Een jaar backpacken in Azië en Australië voor 10.000 euro, zonder te hoeven wildkamperen (wat ik ook zeker niet overal zou aanraden) moet goed te doen zijn.
Vergeet ook niet dat je op die leeftijd nog geen auto kunt huren (of tegen een hele hoge prijs), waardoor je afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Dat maakt wildkamperen er niet makkelijker op

In 3 jaar tijd 10.000 euro sparen zal niet zo heel makkelijk zijn op jouw leeftijd. Daar zul je toch wel zo'n 50-60 uur per maand voor moeten werken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl