ticket omboeken?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
HenkJan81
Vakantieganger

ticket omboeken?

Bericht door HenkJan81 »

De planning was om midden november tot midden december naar Thailand te gaan, met Finnair. Ik heb een economy ticket.

Nu wil het geval dat ik een huis heb gekocht, en dat ik 30 oktober de sleutel krijg. Nu wil ik eigenlijk eerst de verbouwing afmaken en daarna op reis. Maar dat gaat met dit ticket niet meer lukken. Wat kunnen mijn opties zijn?
- op de annuleringsverzekering (centraal beheer) hoef ik niet te rekenen, deze keren alleen uit bij ziekte, ontslag e.d. of in het geval van een huis als je plotseling een huurhuis krijgt
- kun je een economy-ticket zelf om laten boeken bij finnair? (waarschijnlijk tegen iets meer kosten)
- of zou je je ticket nog kunnen verkopen? Ik kwam de site Re-Ticket.com tegen. Maar is het niet zo dat een ticket persoonlijk is?
jaydee
Reisexpert

Re: ticket omboeken?

Bericht door jaydee »

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een ticket is inderdaad persoonlijk. Je beste kans is met finnair contact opnemen over het omboeken van het ticket. Als je het ticket tegen een actie tarief hebt gekocht is dit echter bijna nooit mogelijk. Tegen de vaste normale prijs vaak wel alleen komen er dan wel kosten bij, hoeveel hangt van de maatschappij af.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb gehoord over dat re-ticket. dan koopt iemand het ticket over van je en betaald de kosten die erbij komen van het omzetten van de naam. of jullie delen de kosten. Meestal een oplossing wanneer je de vlucht helemaal niet wilt nemen en je geld drijgt kwijt te raken

Wanneer je een vlucht cancelled kan je wel altijd je belasting terug krijgen en dat kan de helft van het ticket zijn! de moeite waard om achter aan te gaan. Wij hebben 2 keer in de situatie gezeten dat we een ticket moesten vervroegen of verzetten en dit kostte meestal tussen de 100 en 150 euro
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Eeefke

Qreply

Bericht door Eeefke »

Hallo,
Ik zie dat je reactie al enkele jaren geleden gepost werd. Hoe is het nu afgelopen met je ticket? Heb je nog geld terug gekregen? Of heb je een nieuw ticket geboekt?
Alvast bedankt.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Deze persoon is al twee jaar niet online geweest, dus mijn advies zou zijn om gewoon te bellen naar de maatschappij. Dat gaat het snelst en zorgt voor een duidelijk antwoord (zeker gezien niet alle maatschappijen dezelfde regelingen hebben).
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

En sowieso kan er in 3,5 jaar tijd al ontzettend veel veranderd zijn qua regels! :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@eefke, het ligt echt heel erg aan wat voor ticket je hebt geboekt.. elk ticket heeft zijn eigen regels en flexibiliteit.. Sommige tickets kan je helemaal niet wijzigen (is mij gebeurd vanuit India) andere tickets kunnen tegen kosten gewijzigd worden.. Voor elk ticket worden ticketregels opgesteld.. Als je via reisbureau hebt geboekt kan hun lijndienstenafdeling je meestal wel verder helpen, deze zijn echter alleen bereikbaar via je reisagent, en heb je los geboekt dan kan je beste contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij!
Plaats reactie