Kooiduiken met witte haaien in AU

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Gerald

Kooiduiken met witte haaien in AU

Bericht door Gerald »

Hallo iedereen!,

Ik heb misschien een vreemde vraag, maar ik wil graag weten of er in Australie excursies te boeken zijn om in een kooi tussen witte haaien te duiken?! Ik hou er nu eenmaal van om grensverleggende dingen te doen en dit iets wat ik MOET gedaan hebben daar. Maar als dit mogelijk is weet iemand daar dan ook de prijzen van?! Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groeten Gerald.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Gerals,

Ik heb je vraag gelukkig vaker gezien... dus ik kan hem ook beantwoorden :) Je kunt in Cairns haaien duiken doen, je gaat dan met een boot enkele dagen ver de zee op waar ze een soort van vaste stek hebben. Daar ga je dan zonder kooi met met begeleiding en uitvoerige uitleg duiken en kijken hoe de haaien te eten krijgen.

Ik wil je vertellen wat je al lang weet en dat is dat deze tripjes niet zonder risico zijn en je dus goed op moet letten welke tour operator je neemt. Ik neem aan dat de verzekering dit soort duiken ook niet vergoed dus....

Als je specifiek voor de witte haai wilt gaan zul je meer in de buurt van melbourne moeten zoeken, daar schijnen die beesten namelijk te zitten.
Laat maar even weten of je nog meer informatie nodig hebt, anders zoek ik dat nog even op in mn email van toen.

Groetjes Erik
Gerald

Bericht door Gerald »

Hoi Erik,

Bedankt voor je antwoord! En inderdaad dat het zonder risico is wist ik al dus wil ook alleen met betrouwbare organisaties mee. Maar ben dankzij jou al veel wijzer van de plekken waar het kan, maar weet je toevallig ook wat de prijzen ongeveer zijn?

Groeten,
Gerald
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee geen idee, maar ik dacht een beetje duurder dan een normale duik

Hieronder nog 2 links met 1 daarvan nog een email adres dus misschien dat je al vast wat info daar kunt inwinnen?

http://www.diversionoz.com/en/sa.htm
http://www.divedirectory.net/Adelaide/index.htm

Succes, en plaats a.u.b. je bevindingen maar in dit forum, dan ben ik ook weer op de hoogte :)

Erik
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hier staan onderaan nog wat reisverhalen over duiken met haaien in Cairns
jeronimo

witte haai

Bericht door jeronimo »

Globerunner.net

Duiken met haaien

Bericht door Globerunner.net »

Zat net even dit onderwerp te lezen en als je wilt kooiduiken moet je er waarschijnlijkj ook nog snel bij zijn. Onderzoekers verwachten dat door het kooiduiken in Oz, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika en Zuid-Amerika dat de haaien gewend raken aan duikers in het water. Dat kan leiden tot gevaarlijkere situaties.

Verwacht wordt dat binnen 1 tot 2 jaar er een verbod komt op kooiduiken dus, als je het nog eens wilt doen. Zuid-Afrika schijnt het goedkoopst te zijn. In Oz en Nieuw Zeeland is het vrij prijzig. Zuid Amerika zit er tussenin (aan de goedkopere kant dan).

Bron? Rondgevraagd aan duikers en duikorganisaties, er zijn reeds onderzoeken aan de gang. Het wordt dus kiezen, zit je in Oz en wil je meer geld uitgeven en het is je echt waard om witte haaien in het water te zien. Doen!!

Groeten uit Adelaide,

Globerunner
Plaats reactie