budget 9 maanden op reis!

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Moiii

budget 9 maanden op reis!

Bericht door Moiii »

Hola,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb mij wel al laten inspireren door al jullie verhalen.. Voor mij is het bijna zover, tickets zijn geboekt en 1 november vertrekt ons vliegtuig naar onze eerste bestemming. Het plan is als volgt eerst een maandje aan de oost kust van Australie en daarna een maandje nieuw Zeeland om vervolgens zuid-oost azie te doen in 7 maanden.

Maar nu de datum inzicht is begin ik steeds meer te twijvelen of dat ons budget wel haalbaar is.. Dus (hopelijk) ter geruststelling vraag ik jullie of Australie en Nieuw Zeeland te doen is met een dagbudget van 45 euro. p.p? (dus 90 euro samen)

In Azie gaan we uit van 25 euro per persoon (dus 50 euro samen).. Wel hebben wij een extra potje van 500 p.p voor overige activiteiten als zeilen, duiken, gibbon experience enz.

Graag zouden wij wel in een privekamer slapen en niet in dorms.. Is dit realistisch?

Hopelijk kan iemand mijn twijfels weg nemen..

Alvast bedankt,

Marije
kohraya
Reisexpert

Re: budget 9 maanden op reis!

Bericht door kohraya »

Ik heb geen ervaring met Australië en Nieuw Zeeland.
Wel met Azië: Thailand, Laos, Cambodja, Maleisië, Borneo, Indonesië, Indië, Nepal. In deze landen kom je ruim toe met een dagbudget van 25€/dag p.p. In sommige landen zal je zelfs met 10€ minder toekomen, maar dat compenseert dan weer de duurdere uitgaven zoals duiken bvb.
Je kan slapen voor 3€ (heb al voor 0,5€ geslapen), zonder het minste comfort en in minder prettige omstandigheden, of je betaalt 7€ voor een redelijk nette kamer of hutje (voor 2 personen). Budget gericht eten, doe je aan de kraampjes naast de straat. Je hebt dan reeds een volledige maaltijd voor 1€. Ziet er niet altijd even hygiënisch uit, maar ik heb er nooit last van gehad. Besparen doe je ook op excursies. Ga er van uit dat je alles (op het vaste land) zélf kan doen. Tour bureautjes heb je dus niet nodig. Wél transport. Maar meestal geraak je overal met het openbaar vervoer, dat ook wel eens bestaat uit een rit achter op een brommer.
Grootste opslorper van het dagbudget is vaak ... drank. Je ziet maar hoe je dat aanpakt ;)

Santé en een goede reis!
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Australië heb ik dan weer nagezocht omdat ik ook binnenkort vertrek en daar ben je toch wel minimaal zo'n 1000 euro per maand kwijt (grofweg 30-35 per dag). Maar dan heb je het dus over lowbudget en niet over privé-kamers.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Azie is ruim genomen, je moet wel goed losgaan om hier overheen te komen. Normaal backpacken, dus geen hotels maar guesthouses met private room en badkamer, lukt dus makkelijk.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Azie is met 25 euro goed te doen hoor. Hoe je nog lekker wat ruimte over om wat luxere dingen te doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Met het budget voor Azie zit je inderdaad prima. Kun je jezelf zelfs nog wel wat luxe cadeau doen. Het budget voor Australie en Nieuw Zeeland is iets krapper. Jullie voordeel is dat je de kosten voor de kamer kunt delen, terwijl ik deze alleen moest betalen. Maar als je veel zelf kookt in Australie en Nieuw Zeeland, goedkopere hostels neemt, dan is er nog wel ruimte om af en toe iets leuks (parachutesprong of zo) te doen.
Moiii

Bericht door Moiii »

Dus als ik het goed begrijp.. Rustig aan doen in Australie en Nieuw Zeeland.. Om daarna 7 maanden te relaxen in Azie.. Dat moet goed komen.. Iedereen bedankt voor jullie advies..

Marije
Plaats reactie