goedkopere opties om vanuit Colombia naar Midden Amerika te geraken?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

goedkopere opties om vanuit Colombia naar Midden Amerika te geraken?

Bericht door zaratoestra »

Hi allemaal,

Heb eens gekeken voor tickets van Colombia naar Midden-Amerika (bv. Nicaragua). Deze blijken echt wel belachelijk duur te zijn.
De enige manier om vanuit Colombia naar Midden-Amerika te gaan is al vliegend of per boot. Nu zijn die boottrips vanuit Colombia via de San Blas eilanden (Panama) vrij duur.
Aangezien Panama mij op het eerste zicht niet zo boeit, en we - wat Costa rica betreft - beetje schrik hebben voor het budget - dacht ik waarom niet vliegen van Colombia naar Nicaragua of omgeving? Blijkt echter niet goedkoop.
Hebben jullie weet van bepaalde constructies of maatschappijen die deze route wel voor een behoorlijk budget vliegen? Of zou het goedkoper zijn vanuit Ecuador?

Eerste idee voor route zou zijn: Colombia - Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize en Mexico. Op zo'n 8 a 9 maanden tijd.

Groetjes,

Ellen
IvanBahiaGuide
Reiziger
Contacteer:

Re: goedkopere opties om vanuit Colombia naar Midden Amerika te geraken?

Bericht door IvanBahiaGuide »

niet echt evident om op te antwoorden
de goedkoopste manier om naar Colombia te gaan (als je tijd hebt) is per auto/bus, als je in Zuid Amerika bent
echter vandaar naar Midden Amerika ...
ik bekeek ooit het idee om vanuit Salvador (hier NO Brazilië) per auto naar de VS te reizen ...
allesbehalve evident, bovendien is Panama doorreizen behoorlijk gevaarlijk ...
heb je al eens gekeken naar een omweg vanuit Colombia naar Peru of Venezuela ?
soms kan dit wel eens goedkoper zijn

tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan
Google mij met trefwoorden "Ivan Bahia Gids" en vind je informatie & reviews ivm Salvador - Bahia - Chapada Diamantina nationaal park over Vlaams expat / reis-gids die al 15 jaar ter plaatse woont 8-)
Plaats reactie