helaas geen ervaring met beide.
Maar ik weet wel dat Milford Sounds veel makkelijker bereikbaar is dan Doubtfull en daardoor een behoorlijk stukje goedkoper.
Ik weet niet hoe jullie reizen maar accomodatie in de Milfordsounds is een stukje duurder dan de rest van het land en wat ze durfen te vragen voor "kamperen" of asfalt is schandalig.
Wild kamperen is practisch onmogelijk en mag ook niet. Wij hebben 4 rondjes gereden en uiteindelijk wel een plekje gevonden maar ze moeten je daar niet betrappen! Nu hadden wij geen "keuze" want de camping was vol maar ze wilde ons wel vol tarief laten betalen om aan de rand van de oprit te parkeren!...kijk, er zijn grenzen!

Ben je afhankelijk van een dormbed dan zou ik in dit geval wel even vooruitboeken want het zit vaak vol.
HOE vroeger op de dag ( of later) je een boot neemt hoe goedkoper. Rond de lunch als alle toeristenbussen aankomen zijn de ronvaartjes het duurst.
En het is en blijft hetzelfde rondje.
De bar en restaurant bij het grote parkeer terrein zijn verrassend goedkoop! en toen wij er waren was het er ook nog eens erg gezellig
groetjes rudi