Backpacken

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Chiaar331

Backpacken

Bericht door Chiaar331 »

Hallo iedereen,

Ik ben over een jaar klaar met school, en zit eraan te denken om één jaar er even tussen uit te gaan.
Ik moet natuurlijk even kijken hoeveel het gaat kosten, maar Azië, Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid/Midden Amerika lijken mij heel mooi. Eventueel wil ook ergens gaan werken voor een paar weken.
Ik heb wel een aantal landen die mij erg mooi lijken (Dit zijn opties, niet definitief) het zijn er wel een stuk, dus dat kan natuurlijk nooit in een jaar: Myanmar, Thailand, Indonesië, Australië, Nieuw-Zeeland, Peru, Brazlië, Cuba en Mexico.
Nu is mijn vraag door hoeveel landen kun je ongeveer backpacken in één jaar tijd, en zijn er tips/opmerkingen over de landen?!
Ook zou dit mijn eerste solo reis zijn met een backpack.

Hoor graag jullie mening :)
Erik
Site Admin

Re: Backpacken

Bericht door Erik »

Hoi Chiaar331, welkom op het forum!

Je kunt zo veel landen bezoeken als je budget toelaat. Over het algemeen is Azië een stuk goedkoper is Zuid- en Midden Amerika een klein beetje duurder en Australië en Nieuw Zeeland het duurst (in dit rijtje).

Je zou even bij de landen informatie kunnen kijken wat de dagbudgetten zijn per land, plus bekijken hoe lang je daar wilt blijven en vervolgens deze "kosten" aftrekken van je totale reisbudget. Op die manier krijg je een beter idee wat realistisch is.

De meeste mensen vinden Azië de gemakkelijkste plek om hun eerste reis naar toe te maken. Soms wordt het gecombineerd met Australië en Nieuw-Zeeland en kan ook het beste daar begonnen worden (de kosten zijn daar namelijk hoger waardoor je minder schrikt als je daarna naar Azië reist).

Ik zou wat keuzes maken en je lijst van landen wat beperken. Voorlopig blijven de landen nog wel bestaan dus je kunt het altijd tijdens een tweede reis nog bezoeken :)
Chiaar331

Bericht door Chiaar331 »

@Erik

Dankjewel voor je reactie, helemaal mee eens dat de landen blijven bestaan haha (gelukkig maar).
Alleen met je eerste reis heb je zoveel keuze dat je ze het liefst allemaal in een keer wilt bezoeken. Ik zit ook nog even over mijn budget na te denken, als ik dat weet maakt het dat inderdaad een stuk realistischer.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Klopt! Het zal zeker overweldigend zijn om uit alle prachtige landen er een paar uit te kiezen waar je naar toe wilt reizen. Je budget is daarin meestal doorslaggevend :) Als je weet wat het bedrag is kun je kijken wat je liever wilt: iets zien wat iets duurder is waardoor je korte kunt reizen of naar een wat goedkopere bestemming gaan en daar andere leuke dingen bekijken waar door je reis wat langer duurt. Een beslissing die je alleen zelf kunt nemen. (Niet gemakkelijk, maar wel zo prettig uiteindelijk :P)
Plaats reactie