Singapore - Sumatra Jungle - Bali - Lombok - Gili 3,5 week tips?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
robinelise

Singapore - Sumatra Jungle - Bali - Lombok - Gili 3,5 week tips?

Bericht door robinelise »

Hallo allemaal!
Deze zomer (juli 2016) ga ik samen met mijn vriend 3,5 week naar Indonesie. In totaal gaan we 25 dagen exclusief heen en terugreis. Onze heenreis staat nog niet geplant maar word waarschijnlijk maandag 25 juli tot donderdag 18 juli. We willen zo veel mogelijk zien in een relatief korte tijd en ik hoop dat er mensen zijn die bekent zijn met Indonesie om ons advies te geven bij de opbouw van onze reis, het is immers de eerste keer dus misschien zijn we iets te enthousiast.

Ik wil ontzettend graag een jungle trek doen en ik heb verschillende gezien van 3 tot 5 dagen die mij aanspreken in Sumatra.
We kunnen van Singapore binnen 1,5 uur in Medan zijn waar we dan de volgende dag opgepikt kunnen naar de jungle.

Na 3 dagen jungle zijn we halverwege de dag terug in Medan waar ik onze reis eigenlijk wilt voortzetten naar Denpasar Bali.
Op Bali willen we graag naar Ubud om goa yajah te zien, vervolgens door naar de tirta empul, ulum danu temple, jatiluwih rice terrace en tanah lot.

Vanaf Bali willen we naar lombok, omhoog op de vulkaan.

De reis willen we afsluiten op de Gili eilanden. Een eiland waar je kan snorkelen, schildpadden zijn, gezellige avondjes etc?

Mijn vragen voor nu zijn:
1. Is dit teveel binnen 3,5 week?
2. Tips om jezelf te verplaatsen op Bali?
3. Hoeveel dagen moeten we uittrekken op Bali?
4. Zijn deze ideeen voor Bali de moeite waard?
5. Wat zijn nog meer hoogtepunten op Lombok?
6. Hoeveel tijd heb je nodig om de hoogtepunten te zien?
7. Welk van de Gili eiland is de moeite waard te bezoeken?
8. Tips voor het verplaatsen van Sumatra - Bali - Lombok - Gili?

Het liefst zie ik ook Yogyakarta maar ik dacht zelf dat het dan misschien te ingewikkeld zou worden voor die 3,5 week of denken jullie daar anders over?

Ik hoop dat er reacties op komen, ik kan ontzettend veel tips gebruiken. Alvast bedankt :) groetjes Robin Elise
Jenny
Reisexpert

Re: Singapore - Sumatra Jungle - Bali - Lombok - Gili 3,5 week tips?

Bericht door Jenny »

Ik vind dat je vrij veel wilt voor anderhalve week.

Van Singapore vlieg je naar Medan, waar je in 3-4 uur in Bukit Lawang bent. Daar kun je een trekking doen. Persoonlijk vind ik Ketambe mooier, maar dat is meer dan 12 uur vanuit Medan.

Na de trekking kun je via Jakarta naar Bali vliegen. Er zijn geen directe vluchten van Medan naar Denpasar.

Voor de zaken die je nu noemt op Bali zou ik zeker een week uittrekken.

Daarna kun je in 2 uur met de boot van Amed of Padangbai naar de Gili's. Uiteraard kun je ook de ferrie nemen, maar dat duurt langer.

De beklimming van de Rinjani duurt 3 dagen.

Bij deze nog wat tips: http://www.ikreis.net/p-191/bezienswaardigheden-bali
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Btw, je hebt een foutje in de data dat je op reis bent. Mocht je rond 6-7 juli in Indonesie zitten, dan moet je rekening houden met de drukte rondom het offerfeest.
robinelise

Hoi Jenny! Bedankt voor je bericht, en ik zie inderdaad dat ik een foutje heb gemaakt (ik probeerde het net aan te passen maar dat lukte niet meer).

We gaan van 25 juli tot 18 augustus dus 3,5 week. De jungle trok me vooral omdat ik graag olifanten en orang oetans wil zien. Is Ketambe handiger qua door reizen naar de rest van de bestemmingen?

De vulkaan op lombok beklimmen drie dagen.. oei, er geen dag trips zeker want het uitzicht lijkt me wel fantastisch.. Of zou dan de vulkaan op Bali beter zijn in ons tijdsbestek?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Om je een beetje verder in te lezen kun je ook kijken op de Indonesië pagina's. Hopelijk kan deze info je ook nog wat helpen om een tijdsinschatting te maken en te kijken waar je wat kan vinden.

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/indonesie/
robinelise

Prachtige site heb je Jenny! Ga ik lekker op mijn gemakje door nemen dankje!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

robinelise schreef: We gaan van 25 juli tot 18 augustus dus 3,5 week. De jungle trok me vooral omdat ik graag olifanten en orang oetans wil zien. Is Ketambe handiger qua door reizen naar de rest van de bestemmingen?
Ketambe is zowel heen als terug ongeveer 12 uur van Medan. Het is qua tijd absoluut niet handiger, het is echter minder toeristisch en authentieker dan Bukit Lawang.

Een beklimming van de Gn, Agung of Gn. Batur op Bali kan in een halve dag, dat is sneller dan het beklimmen van de Rinjani op Lombok.
Plaats reactie