Deze zomer (juli 2016) ga ik samen met mijn vriend 3,5 week naar Indonesie. In totaal gaan we 25 dagen exclusief heen en terugreis. Onze heenreis staat nog niet geplant maar word waarschijnlijk maandag 25 juli tot donderdag 18 juli. We willen zo veel mogelijk zien in een relatief korte tijd en ik hoop dat er mensen zijn die bekent zijn met Indonesie om ons advies te geven bij de opbouw van onze reis, het is immers de eerste keer dus misschien zijn we iets te enthousiast.
Ik wil ontzettend graag een jungle trek doen en ik heb verschillende gezien van 3 tot 5 dagen die mij aanspreken in Sumatra.
We kunnen van Singapore binnen 1,5 uur in Medan zijn waar we dan de volgende dag opgepikt kunnen naar de jungle.
Na 3 dagen jungle zijn we halverwege de dag terug in Medan waar ik onze reis eigenlijk wilt voortzetten naar Denpasar Bali.
Op Bali willen we graag naar Ubud om goa yajah te zien, vervolgens door naar de tirta empul, ulum danu temple, jatiluwih rice terrace en tanah lot.
Vanaf Bali willen we naar lombok, omhoog op de vulkaan.
De reis willen we afsluiten op de Gili eilanden. Een eiland waar je kan snorkelen, schildpadden zijn, gezellige avondjes etc?
Mijn vragen voor nu zijn:
1. Is dit teveel binnen 3,5 week?
2. Tips om jezelf te verplaatsen op Bali?
3. Hoeveel dagen moeten we uittrekken op Bali?
4. Zijn deze ideeen voor Bali de moeite waard?
5. Wat zijn nog meer hoogtepunten op Lombok?
6. Hoeveel tijd heb je nodig om de hoogtepunten te zien?
7. Welk van de Gili eiland is de moeite waard te bezoeken?
8. Tips voor het verplaatsen van Sumatra - Bali - Lombok - Gili?
Het liefst zie ik ook Yogyakarta maar ik dacht zelf dat het dan misschien te ingewikkeld zou worden voor die 3,5 week of denken jullie daar anders over?
Ik hoop dat er reacties op komen, ik kan ontzettend veel tips gebruiken. Alvast bedankt