Wordt de (smart) phone een vervanging voor reisgidsen?
Wordt de (smart) phone een vervanging voor reisgidsen?
Gisteren een artikel gelezen over steeds meer toepassingen die gemaakt worden voor bijvoorbeeld de I-phone. Zodat je direct op basis van je lokatie een taxi kunt bestellen of een nabij gelegen restaurant kunt vinden. Denk jij dat je ooit je reisgids thuis zou laten liggen (op b.v. een stedentrip) en daarbij afgaat op wat je mobiel je aan informatie geeft? Er van uitgaande dat de kosten laag zijn, en er dezelfde informatie beschikbaar is dan in je favorieten reisgids?
Re: Wordt de (smart) phone een vervanging voor reisgidsen?
Podcasts zijn wel goede vervangers van gidsen, in steden/musea dan.
Zijn deze gratis te downloaden en wat voor informatie krijg je dan? Toevallig wat linkjes bij de hand?Dexter schreef:Podcasts zijn wel goede vervangers van gidsen, in steden/musea dan.
Er is of was 1 gratis stedengds van de lonely planet op de IPhone. Ik heb dat geprobeerd, maar het is geen vervanging voor de papieren versie. Je kunt er naar mijn mening niet vlot doorheen 'bladeren' en markeringen aanbrengen.
Podcasts zijn wel handig om wat over een regio/stad/musea te weten komen. Op de verloren uurtjes een koptelefoontje op en luisteren maar.
Podcasts zijn wel handig om wat over een regio/stad/musea te weten komen. Op de verloren uurtjes een koptelefoontje op en luisteren maar.
Denk dat het voor onze generatie niet de vervanger van de boekjes zal zijn, maar dat gespuis dat nu net gefabriceerd (of nog gefabriceerd moet worden) is zal het een gewoonte zijn om die geavanceerde apparaatjes te gebruiken. Denk dus dat zij "gewoon" gebruik gaan maken van die freaky mobieltjes in plaats van de boekies.
Dit leek mij bijvoorbeeld een handige Iphone app als je in Nederland op vakantie bent en een taxi zoekt : http://www.txxiapp.com/ Zelf heb ik geen i-phone maar het idee er achter is best okay. Snel en gemakkelijk een hostel, restaurant of andere info vinden. Hildo heb jij die link nog van die gratis steden info ?
Ik denk voorlopig nog niet, omdat zoiets nu nog een erg hoge gadget gehalte heeft. Daar komt nog eens bij dat de meeste applicaties een connectie zullen leggen met de server om de (nieuwe) gegevens op te halen. 

Huh wat?????????Rick schreef:Daar komt nog eens bij dat de meeste applicaties een connectie zullen leggen met de server om de (nieuwe) gegevens op te halen.

Wat snap je niet knul? 

niks eigenlijkRick schreef:Wat snap je niet knul?

Ben niet zo'n computer (nerd) mens

maar je hebt toch overal servers (en surfers) of ben ik nu heel naïeve!??
Ja op servers staan dingen die je op moet halen. Net als deze pagina. Dit betekend dus dat je een data (internet) connectie moet maken met je telefoon om het op te vragen. En aangezien de percentage van internet gebruik op een Nederlandse telefoons nog steeds aanzienlijk laag is, is het dus nog steeds een soort van gadget en prijzen van gadgets zijn niet de allergoedkoopste. Laat staan als je in het buitenland een connectie moet gaan maken om je applicatie te gaan gebruiken. Dan ben je meteen door je weekbudget heen. 

hmm ok.Rick schreef:Ja op servers staan dingen die je op moet halen. Net als deze pagina. Dit betekend dus dat je een data (internet) connectie moet maken met je telefoon om het op te vragen. En aangezien de percentage van internet gebruik op een Nederlandse telefoons nog steeds aanzienlijk laag is, is het dus nog steeds een soort van gadget en prijzen van gadgets zijn niet de allergoedkoopste. Laat staan als je in het buitenland een connectie moet gaan maken om je applicatie te gaan gebruiken. Dan ben je meteen door je weekbudget heen.
toch denk ik dat het in een x aantal jaren wel normaal zal worden om met die apparaatjes aan de gang te zijn als je op reis bent.
Tis natuurlijk ook wel handig. Ik snap alleen nooit hoe die meuk werkt

Ik zal zn naam wel niet mogen noemen, maar dit lijkt me nou echt een onderwerp voor Seeker. Komt de beste jonge nog terug of hoe zit dat??!!
Van mij mag het ook wel komen. Dan hoef ik niet meer met boeken en die troep te slepen. Raak de helft toch altijd kwijt of voordat ik het kan gebruiken dan is het onleesbaar omdat ik niet echt zuinig ben op mijn leesspulletjes. 
Zeg eens jeedie waar heb jij wel verstand van? Je hangt nogal veel rond hier, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar wat je dagelijks doet.

Zeg eens jeedie waar heb jij wel verstand van? Je hangt nogal veel rond hier, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar wat je dagelijks doet.

Maar ik heb (gelukkig) geen baas die de heletijd over mijn schouders mee kijkt dus ik hoef niet zo hard te werken. Vandaar de hele dag een beetje aan het serven (jaja een computer term) ben.Rick schreef:Van mij mag het ook wel komen. Dan hoef ik niet meer met boeken en die troep te slepen. Raak de helft toch altijd kwijt of voordat ik het kan gebruiken dan is het onleesbaar omdat ik niet echt zuinig ben op mijn leesspulletjes.
Laatst gewijzigd door jaydee op 21 aug 2009 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha ik wil jou baan wel hebben, lijkt me ook wel wat de hele dag een beetje nutteloos internetten en toch geld ontvangen aan de einde van de maand. 
Trouwens werk je ook in Apeldoorn (aangezien je in Apeldoorn woont)? Dan woon / werk je niet zo heel erg (in ruime zin) ver van mij vandaan (en nee ik wil niet met je daten
). 
Sorry voor de offtopic.
We zouden eigenlijk een of andere topic aan moeten maken dat een stamkroeg idee heeft. 

Trouwens werk je ook in Apeldoorn (aangezien je in Apeldoorn woont)? Dan woon / werk je niet zo heel erg (in ruime zin) ver van mij vandaan (en nee ik wil niet met je daten

Sorry voor de offtopic.