Advies/ervaringen uitrusting Perry Sport

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Eline1979

Advies/ervaringen uitrusting Perry Sport

Bericht door Eline1979 »

Hoi hoi,

Wij gaan in oktober naar Tanzania & Zanzibar en willen met een backpack reizen. Voor mij wordt dit de eerste keer met een backpack en ik ben op zoek gegaan naar een backpack die volgens mij voldoet aan de eisen (kun je die al hebben als je er nog nooit mee bent gereisd??? _O- ) die ik heb en niet gelijk een vermogen kost.

Ik heb de WILDEBEAST TECH TREK FUNDISI 55L LADIES en de WILDEBEAST TECH TREK SENANGA 17 LADIES als daypack bij Perry Sport gevonden. Wie heeft ervaringen met deze backpack en/of rugzak? Heb ik hier genoeg aan voor 16 dagen?

We hoeven geen kampeerspullen mee te nemen, wel een slaapzak. Denk aan de WILDEBEAST TECH TREK ORIOLE LADIES. Is deze warm genoeg als het af kan koelen tot 8 graden? Ik ben namelijk nog al een koukleum... :z

Ik lees heel graag jullie ervaringen/tips/adviezen. _O_

BEDANKT ALVAST!!! ^O^
funnyflower
Reiziger

Re: Advies/ervaringen uitrusting Perry Sport

Bericht door funnyflower »

hi!
Ik heb zelf een WIldebeast 55 liter pack.. Umguza dacht ik zo (niet meer te koop). Ik vond dat ik hier meer dan genoeg spullen in kon sjouwen voor een interrail van 1 maand (slapen in hostels).
Volgens mij gaat t ook wel passen met 1 slaapzak erin :)
(ik had geen daypack bij me, alleen een schoudertasje; jaja, de echte backpacker, ahum! )
Zorg vooral dat ie lekker aanvoelt als je m omdoet in de sportzaak en dat je m ook probeert met wat kilo's erin. Probeer verschillende merken en types uit voordat je beslist.

(Officieel paste een Berghaus beter bij mijn figuur, maar ik wou geen E 200 extra uitgeven aan een backpack, dus werd t de goedkopere met het feit dat als ik ooit echt een trekking ga maken dat ik een nieuwe moet kopen).

Cheers, karin
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou een backpack van onder de 100 euro niet snel aanraden aan iemand die een jaar of langer op reis gaat. Onze ervaring is dat die meestal het jaar niet halen (intensief gebruik) maar als je maar een korte periode gaat lijkt het me een prima rugzak.
Het is belangrijk hoe hij zit en dat moet je echt gaan ervaren in de winkel. volstoppen met zware spullen en verschillende modelen passen

Wat betreft de daypack. Ik heb er 1 met een rugframe. die is dus een beetje hol zodat je geen plakrug krijgt. Leek me perfect maar door die bolling kon er wel heel weinig in. Geen stugge dingen als een grote fles water of een mapje met a4 papier. simpel omdat er dus een bolling in de tas zit. Die dagrugzak ligt dus een beetje werkeloos op zolder.

We hebben ook perrysport slaapzakken. Mijn ervaring is dat slaapzakken in de verste verte niet in de buurt komen van de norm die ze hebben. Dat je het met normaal gebruik bijv warm zou moeten hebben bij 10 graden dan vind ik het bij 10 graden al berekoud in de slaapzak. Officieel doet hij wel wat hij zegt want je verliest geen warmte en raakt dus niet onderkoelt maar warm heb je het ook niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wietz
Reiziger

Bericht door Wietz »

Hoi,

Ik heb zelf een Wildebeast backpack 55l (of 65, weet niet zeker), hij lijkt veel op de backpack die je via de link laat zien. Ik heb de mijne nu in totaal 10 weken gebruikt voor een reis (australie en thailand). Hij is in principe nog in prima staat, maar ik moet er wel voor zorgen dat er niet teveel spanning op de ritsen staat, dan begeeft de stof het.
Ik kan er trouwens genoeg spullen in kwijt, hij heeft veel handige vakjes. Belangrijkste is wel dat ie lekker zit, heb ook wel eens tas gehad die niet goed paste, dat is een hel voor je rug en schouders, zelfs bij kleine stukjes lopen!!! Gewoon goed passen dus in de winkel.

Succes ^O^

Groetjes, Wietske
Eline1979

Bericht door Eline1979 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties. ^O^

Ik heb de WILDEBEAST TECH TREK FUNDISI 55L LADIES op Marktplaats gevonden voor de helft van de prijs. Gezien ik de rugzak misschien maar 1x gebruik vond ik dat wel een aantrekkelijk aanbod en wie weet, als ik deze manier van reizen echt gaaf vindt kan ik nog altijd een echte goeie backpak gaan kopen. Ik ga nog wel de daypack kopen, ik wil toch de belangrijkste spullen altijd bij de hand hebben.

Inmiddels hebben wij bij een andere reisorganisatie geboekt en daar hoeven wij geen slaapzak meer mee te nemen, dat wordt verzorgd. Scheelt weer bagage. *O*

Echt spannend, in 2,5 weken gaat het feest beginnen. :Y :Y :Y
Plaats reactie