2,5 week van Bangkok naar Kuala Lumpur of alleen Thailand?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
nikkidb

2,5 week van Bangkok naar Kuala Lumpur of alleen Thailand?

Bericht door nikkidb »

Ik ga midden juni 9 weken weg naar Azië. Het plan is om eerst 2,5 week door Thailand en/of Maleisië te backpacken en vervolgens 6,5 week door Indonesië. Indonesië staat al vast, alleen zit ik nog te twijfelen over de eerste 2,5 week. Of alleen door Thailand backpacken, en dus ook het noorden meenemen, of van Bangkok via het zuiden van Thailand richting Kuala Lumpur. Hebben jullie tips??
Sanne44

Re: 2,5 week van Bangkok naar Kuala Lumpur of alleen Thailand?

Bericht door Sanne44 »

Hey!

ik zou van Bangkok naar KL reizen en het noorden van Thailand overslaan. Ik denk dat je genoeg jungle gaat zien in Indonesie dus daarvoor hoef je niet naar Noord Thailand. Daarnaast ben ik GROOT fan van Maleisie, fantastisch land!! :D Vorig jaar heb ik 7 weken gebackpackt in Thailand en Maleisie. Ik zou in jouw geval aanraden om in Thailand in ieder geval naar PhiPhi te gaan. Koh Lipe is ook erg mooi en ligt naast Langkawi, Maleisie. In Maleisie kan je verder een kijkje nemen in Georgetown, Cameron Highlands en misschien Malaka (2u onder KL). Malaka is wel echt heel leuk!

Maleisie heeft trouwens wel een heel andere cultuur dan Thailand, het is een stuk meer Westers! als je meer van cultuur dan natuur houdt, vind je Noord-Thailand misschien wel leuker.

hoop dat je er wat aan hebt!
Jenny
Reisexpert

Re: 2,5 week van Bangkok naar Kuala Lumpur of alleen Thailand?

Bericht door Jenny »

Vanuit KL kom je makkelijker in Indonesie dan vanuit BKK (gewoon met Air Asia), dus dit is een prima optie.

Houd er wel rekening mee dat als je een visumvrije entree voor Thailand wilt, dat je officieel een vliegticket nodig hebt als bewijs dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat.

Vergeet trouwens niet dat in Indonesie (en maleisie) de ramadan starts op 6 juni 2016 http://www.ikreis.net/p-460/ramadan-in-indonesie
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie