60 Dagen Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Kir87
Reiziger

60 Dagen Indonesië

Bericht door Kir87 »

Hi all,

Ik heb al een hoop informatie gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Op dit moment zijn wij in India. Volgende week vliegen we naar Maleisië voor een week of twee en daarna willen we door naar Indonesië. Het eerste plan was om voor het gratis VOA te gaan en dus 30 dagen te blijven (Bali, Lombok, Gili's etc.). Daarna naar Singapore of KL vliegen en dan weer naar Indonesië (Java) met weer een gratis VOA. Zo blijven we echter heen en weer vliegen.

Ik weet dat het ook mogelijk is om bij aankomst $35 te betalen zodat je je visum kunt verlengen op bijv. Bali waardoor je in totaal 60 dagen hebt. Dat zou voor ons perfect zijn. Ik vroeg me echter af hoe het zit met je uitreisticket? Als je het al moet laten zien, kun je dan een ticket laten zien waarmee je binnen 60 dagen (ipv 30 dagen) het land verlaat? Of moeten we toch een ticket boeken voor binnen 30 dagen die we dan niet zullen gebruiken?

Iemand onlangs deze reis gemaakt? Wat raden jullie aan?

Of is er nog een betere optie? Visum voor 60 dagen aanvragen in KL bijvoorbeeld? Ik las hierover echter gedoe over sponsordingen.

Ik hoor het graag! Groetjes
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Jenny
Reisexpert

Re: 60 Dagen Indonesië

Bericht door Jenny »

Ik zou proberen een visum te regelen in Penang of KL.

Lukt dat niet, dan kun je een VOA ter plekke verlengen. Je moet inderdaad een uitreisticket binnen 60 dagen kunnen overhandigen.

Een gratis VOA bestaat niet, dat is een visumvrije entree en dat geeft je minder rechten.

(Samenvatting van ons twitter-gesprek voor anderen belangstellenden :))
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie