4weken met sulawesi

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Renetb

4weken met sulawesi

Bericht door Renetb »

Goedemiddag allemaal,

Aangezien ik nieuw op dit forum ben hoop ik dat ik me enigszins aan de regels hou.
Ik heb namelijk wat vragen over een reis die ik wil gaan maken in Indonesië (natuurijk :D D).

Zelf ben ik van plan om in mei rond de 4 weken er heen te gaan en te backpacken natuurlijk.
Nu heb ik geen ervaring met dit land en wil ik jullie graag reisadvies vragen.

Ik wil sowieso heel graag naar Lombok en de Gillis. Java wil ik misschien maar een paar dingen zien. Zou namelijk graag de zonsopgang willen zien vanaf Bromo. Verder had ik in gedachte om ook naar bali en Sulawesi te gaan, (sulawesi heb ik op aanraden gekregen van meerdere mensen).
Lange afstanden wil ik natuurlijk vliegen.

Hierbij dus mijn vraagjes
Welke route raden jullie aan met jullie ervaring.
Kan ik ter plekke makkelijk trips regelen e.d. denkende aan toeristenbureaus
Grote steden als Jakarta sta ik niet op te springen, die heb ik al genoeg gezien voor de eerste tijd.
Op welke internationale luchthaven kan ik het beste aanvliegen en afhankelijk van de route terugvliegen.

Hopelijk kunnen jullie mij hierin adviseren.

gr Rene
Erik
Site Admin

Re: 4weken met sulawesi

Bericht door Erik »

Hoi Renetb! Welkom op het forum en je hebt je zo te zien keurig aan de regels gehouden haha.

Om een beetje een idee te krijgen wat je allemaal in Lombok de Gilis en Java kunt doen kun je het beste even door de reisinformatie heen bladeren: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/indonesie/ Daar staat voor de meeste eilanden vrij uitgebreid wat er te zien en te doen is.

Meestal vlieg je (internationaal) het goedkoopst op Jakarta of naar Den Passar. Als je alleen Bromo wilt zien is Den Passar het dichtste bij, maar je moet dan wel een stukje heen en terug reizen, maar is tijd technisch denk ik het snelste. Anders zou je op Jakarta kunnen vliegen en dan met enkele tussenstops richting Bromo kunnen reizen (afhankelijk van wat je wilt zien). Je eerste stop zou dan rechtstreeks na het landen ook in of rond Bogor kunnen zijn. Of je dan alle vier de eilanden haalt in vier weken haalt durf ik niet te zeggen, ik denk het niet.

Het is verder vrij gemakkelijk om trips te regelen in tal van plaatsjes. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken.

Afhankelijk van welke route je besluit te nemen kun je kijken vanaf welke luchthaven je het beste kunt vliegen.
Renetb

Re: 4weken met sulawesi

Bericht door Renetb »

Dankjewel voor je reactie,
Zal me eens verder gaan verdiepen :D :D
Plaats reactie