Onderhandelen
Onderhandelen
Hoi,
Ik vroeg me af het het gebruikelijk is te onderhandelen in Australië. Zo ja, voor welke producten en/of diensten geldt dit (hostels, vervoer, toertjes, eten, drinken, etc)? Heeft iemand nog onderhandel do's en dont's?
Alvast bedankt!
Laura
Ik vroeg me af het het gebruikelijk is te onderhandelen in Australië. Zo ja, voor welke producten en/of diensten geldt dit (hostels, vervoer, toertjes, eten, drinken, etc)? Heeft iemand nog onderhandel do's en dont's?
Alvast bedankt!
Laura
Re: Onderhandelen
Onderhandelen en handje-klap kan altijd. Maar of je er in Australie iets mee opschiet, geen idee (ik ben er nog nooit geweest). Bij hostels en souvenirs zou je het zeker kunnen proberen, maar de rest? Je merkt het snel genoeg. Ook in Nederland kun je onderhandelen, dus waarom in Australie niet?
-
- Reiziger
cash wordt altijd meer gewaardeerd dan andere betaalmiddelen, dus voor grotere bedragen is het dan de moeite waard om te onderhandelen.
Zelf nooit geprobeerd en ook nog nooit gezien dat iemand ging onderhandelen bij hostels/ diners etc.
Op een markt kun je altijd proberen
Zelf nooit geprobeerd en ook nog nooit gezien dat iemand ging onderhandelen bij hostels/ diners etc.
Op een markt kun je altijd proberen

Home is where the heart is, away is where the soul sings!
In Australië is het wat minder gebruikelijk dan in b.v Azië. Vooral bij hostel prijzen e.d. ben dus benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft? Wel kun je korting bedingen als je b.v. langer verblijft op één plek.
Heb het in Australie inderdaad nooit gedaan. Ik hoorde wel mensen die weken achtereen in een hostel verbleven (omdat ze werk hadden) met een goede deal, dus soms is het wel mogelijk. Maar zoals al gezegd is, is het in Australie niet zo gebruikelijk.
Ik ga binnenkort ook en als ik ergens een tijdje werk zal ik zeker onderhandelen. Als je bijvoorbeeld 4 weken in een Hostel verblijf is dat ook goede business voor hen, daar mag best wat tegenover staan.
Laatst gewijzigd door Patrick87 op 23 aug 2009 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Reiziger
speciaal voor die mensen die lange tijd in 1 hostel verblijven ivm werk, hebben hostels "Weekly Rates".
Daar is dus al een korting bij inbegrepen.
Wat je kan afdingen op de prijs zal vooral afhankelijk zijn van vraag/aanbod verhouding.
Daar is dus al een korting bij inbegrepen.
Wat je kan afdingen op de prijs zal vooral afhankelijk zijn van vraag/aanbod verhouding.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Australie is een westers land. Dus waar je in nederland op zou afdingen kun je daar ook proberen.
Bijv: auto kopen, langere tijd in een hostel, salaris als je gaat werken (soms), wel of geen zakgeld als je werkt op een boerderij etc. In een restaurant, supermarkt: nee. In een klein winkeltje waar je wat spullen koopt: heel misschien. Over het algemeen kun je de vuistregel wel gebruiken: in Nederland wel, dan daar ook en in NL niet, dan daar ook niet.
Op trips kun je soms afdingen of op huurauto's, ligt aan je groepsgrootte ook natuurlijk. Als je met meer mensen een tour boekt, kun je misschien wel wat korting bedingen.
Over het algemeen is Australie geen afdingland.
Veel plezier!
Bijv: auto kopen, langere tijd in een hostel, salaris als je gaat werken (soms), wel of geen zakgeld als je werkt op een boerderij etc. In een restaurant, supermarkt: nee. In een klein winkeltje waar je wat spullen koopt: heel misschien. Over het algemeen kun je de vuistregel wel gebruiken: in Nederland wel, dan daar ook en in NL niet, dan daar ook niet.
Op trips kun je soms afdingen of op huurauto's, ligt aan je groepsgrootte ook natuurlijk. Als je met meer mensen een tour boekt, kun je misschien wel wat korting bedingen.
Over het algemeen is Australie geen afdingland.
Veel plezier!
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Bedankt voor alle reacties!
Woensdag vertrek ik naar Australië en dan zal ik in de praktijk merken in hoeverre je kunt afdingen.
Groet,
Laura
Woensdag vertrek ik naar Australië en dan zal ik in de praktijk merken in hoeverre je kunt afdingen.
Groet,
Laura