Koffer die meer dan 4 reizen overleefd

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

Koffer die meer dan 4 reizen overleefd

Bericht door Erik »

Ik ben inmiddels weer terug van een paar reizen dit jaar en opnieuw is er een (rol) koffer gesneuveld op de bagageband. Wanneer ik privé reis neem ik meestal een backpack mee, maar voor een aantal reizen kan ik dit bijna niet maken. Inmiddels is dit al de zoveelste koffer die het na ongeveer 4 reizen begeeft (tal van merken geprobeerd, de laatste was van de V&d Liv).

Wie weet een betaalbare (hardcase) koffer dat tegen een stootje kan? Als ik dan toch mijn wensen uit mag spreken is het ook wel fijn als er een cijferslot op zit én de wieltjes niet zo ontzettend veel herrie maken zodat je direct opvalt wanneer je ergens loopt.
Reismeis
Reisexpert

Re: Koffer die meer dan 4 reizen overleefd

Bericht door Reismeis »

Wij hebben een Samsonite, met cijferslot en wieltjes. Geen uitschuifbare trekstang, op de zijkant zit zo'n klaphandgreepding. Gekocht in 2001 en hij leeft nog steeds!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik neig nu ook naar een samonite, aangezien het prijsverschil waarschijnlijk te verwaarlozen is als de koffer langer dan 4 reizen meegaat.

Heb je een idee hoeveel reizen de koffer (ongeveer) heeft gemaakt? Want aanschafdatum is bij eerder navragen bij mensen niet zo'n goed uitgangspunt gebleken :) Als je de koffer maar 1 keer per 2 jaar gebruikt dan zegt het nog niet al te veel :P.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ehmmmm.. Ik denk een stuk of 15 vliegreizen (van ons en van familieleden die de koffer wel eens lenen) en hij gaat elk jaar een aantal keren mee in de auto op vakantie.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kijk dat klinkt goed!
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Ook wij hebben Samsonite sinds 2009. Onze reizen bestaan uit rondreizen met auto en iedere 2 dagen ergens anders heen. Dus de koffer wordt niet 3 weken op 1 plek gelegd. Ieder jaar gaan we 2 maal op vakantie. Dus ook al ruim 10 vakanties vliegtuig in, vliegtuig uit en auto in auto uit enz. Zijn nog steeds heel. Koffer kostte 200 euro per stuk. 4 wieltjes en trekstang zitten er ook nog op voor dat bedrag. Reken uit wat voordeliger is........
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Hier ook een Samsonite, 14 jaar oud, 14 vliegreizen overleefd. Soms denk ik was hij maar niet zo degelijk, dan koop ik een nieuwe koffer met 4 ipv 2 wielen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb zelf een Samsonite Bright Lite Diamond sinds begin 2013. Ik heb er al heel wat reizen mee gemaakt en laatst zelfs in twee weken tijd circa 6 vluchten genomen en los van wat krassen, is ie nog steeds gewoon heel. Je weet hoe vaak ik wegga Erik ;) dus je kunt ook beetje uitrekenen hoe vaak deze koffer meegaat!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik heb ook een samsonite en een hele oude american tourister die het al meer dan 40 langere reizen heeft overleefd. De samsonite is een kleine voor de handbagage en hoewel hij nog steeds heel is aan de buitenkant, heeft de binnenkant op sommige plekken niet overleefd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Lijkt er sterk op dat Samsonite the way to go is :) Zelf zie ik meer in een hardcase dan een softcase. Maakt dit volgens jullie nog wat uit?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb een hardcase, vind softcase niet zo fijn. Voor handbagage wel.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Inmiddels al een geschikte koffer gevonden?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Aan alle reacties te zien denk ik dat het een Samsonite gaat worden. Ik denk ook dat het een hardcase wordt aangezien ik deze net wat fijner vind. Ik heb hem nog niet gekocht, maar wacht even een leuke aanbieding af.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Heel verstandig, kan je behoorlijk wat geld schelen! Heb je nog een reis in het vooruitzicht? Je zou ook kunnen overwegen om hem over de grens te kopen. Oude koffer daar laten en met de nieuwe naar huis.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Misschien in maart, maar dat hangt af van hoe ver ik mijn werk af heb ;) Is het in het buitenland goedkoper? Ik zag nu dat je redelijk wat Samsonites via de ING rentepunten kon aanschaffen. Dat was wat prijs betreft nog wel te doen.
Plaats reactie