Vanuit Bali een maand reizen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bartk

Vanuit Bali een maand reizen

Bericht door bartk »

Beste reizigers,

In februari ga ik 5 maanden stagelopen in Bali, gelukkig heb ik hier ook genoeg tijd
om Bali helemaal goed te verkennen en misschien nog wel een stukje van Lombok.

Echter wil ik vanuit Bali nog zeker een maand verder reizen, alleen in Azië zitten zoveel leuke
landen dat ik eigenlijk niet kan kiezen, en ik heb maar net iets meer dan een maand!
Ik ben rond 16 juli klaar met stage, ik hoop dit nog te kunnen vervroegen naar 1 juli, dit geeft me net wat meer tijd.
Maar nu was ik benieuwd naar welke landen ik echt moet gaan backpacken in circa een maand tijd.

Ik zat te denken om vanuit Denpasar naar Medan (Sumatra) te reizen en vanuit hier naar Bohorok naar het bekende nationale park.
Om vervolgens terug te reizen en dan naar Bangkok te vliegen. (Maar misschien moet ik dit deel ook wel schrappen, alleen lijkt Sumatra mij een erg mooi land... Misschien lukt dat net als ik mijn stage wat vervroeg beëindig (1Juli) )
Vanuit hier kan ik moeilijk kiezen om lang in Thailand te verblijven of bijvoorbeeld naar Laos, Cambodja, Vietnam te reizen. Vandaar dat ik erg benieuwd was naar jullie mening, welke landen zijn het best om te kiezen in een relatieve korte periode.
Ik geef liever iets meer uit aan een reis met het vliegtuig dan uren in een bus zitten, alhoewel moet ik natuurlijk wel op mijn budget letten.

Uit eindelijk vlieg ik weer terug via Bangkok op 25 augustus misschien kan ik dit nog 5 daagjes rekken maar dat is het dan ook.

Alvast bedankt ^O^
HenkJan

Re: Vanuit Bali een maand reizen

Bericht door HenkJan »

Hoi Bart,

Zoals als je zelf al aangeeft is het allemaal heel erg leuk en mooi. Persoonlijk vond ik van de door jouw genoemde landen Laos het mooiste. Hier kun je ook in korte periode doorheen reizen met de bus (of liften). Vooral de natuur (85% ongerept) en de manier van leven van de plaatselijke bevolking is erg interessant. Er zijn bijvoorbeeld ook 2 geprogrammeerde motor/brommer tochten die erg leuk zijn om te doen, als je daar van houdt.

*4000 Islands
*motorbiketours Pakse en Takhek
*Vang vieng, tuben op de rivier, cafe's onderweg.
*Luang Prabang, wereld erfgoed
*Jungletochten
etc.

Groetjes Henk-Jan
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

5 juli 2016 is Idul Fitri in Indonesië. Ik zou in de week ervoor en de dagen erna niet naar Sumatra gaan. Teveel mensen die óf naar huis willen om het eind van de ramadan te vieren, óf die een paar dagen weg willen met de familie.

Op Bali is het 5-8 juli erg druk met toeristen uit Java. De prijzen zullen m.n. in het zuiden flink stijgen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bartk

Bericht door bartk »

Jenny schreef:5 juli 2016 is Idul Fitri in Indonesië. Ik zou in de week ervoor en de dagen erna niet naar Sumatra gaan. Teveel mensen die óf naar huis willen om het eind van de ramadan te vieren, óf die een paar dagen weg willen met de familie.

Op Bali is het 5-8 juli erg druk met toeristen uit Java. De prijzen zullen m.n. in het zuiden flink stijgen.
Bedankt goede info :)

Nu ik inmiddels al 3 maanden in Bali zit zijn mijn plannen natuurlijk al voor de helft gewijzigd.
Sumatra laat ik dan ook links liggen, ik vlieg eerst naar kuala lumpur (Dat is al geboekt, was voor mijn visum)

Dan heb ik meerdere opties.... (En vooral te weinig tijd haha)
Ik vlieg naar Phuket dezelfde dag nog 17 juli en met de orange bus door naar Phuket town
De volgende dag naar Koh Phi Phi voor een x aantal dagen..
Door naar Koh lanta (2 dagen)
Naar Krabi (1dag) Om door te reizen naar Koh Phangang (4 dagen)
en naar Koh Tao (3-4) dagen
Dan naar bangkok, reken ik circa een dag voor..

Vervolgens met de nachttrein of vliegen naar Chiang Mai (4-5 dagen) waar ik een vriend ga ontmoeten.
Dan de reis door Laos vervolgen, de bekende route van circa 15 dagen. Dan blijven er nog maar 10 dagen over...
Aangezien ik ook nog 2-3 dagen in Bangkok wil vertoeven voor mijn vertrek zit Cambodja er niet meer in.

Of zouden jullie Koh Phi Phi en Lanta links laten liggen? Vanuit Kuala Lumpur naar Krabi vliegen en alleen Koh Tao en Koh Phangang bezoeken
zodat ik wat meer dagen overhoud om naar bijv. naar de Ankor tempels te gaan? Of gewoon maximaal genieten in Thailand.
(Totale reisdagen na Bali zijn 44)

alvast bedankt :)
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

In feb ben ik nog in thailand geweest en zo ook weer op koh phi phi en als je van feesten houdt kan je zeker een bezoekje brengen, echter Is koh phi phi ondertussen zo plat gelopen door toeristen en zuipende jongeren dat het volk zich ook zo gedraagt! Een grote tering zooi en vriendelijkheid kennen ze daar niet echt meer.
Koh lanta daar in tegen is wel weer gaaf het Is vele malen groter en super gaaf om met de scooter te verkennen, natuurlijk word hier ook wel gefeest maar omdat het een redelijk groot eiland Is (30km lang) valt dit minder op en zit je dus niet tussen de zooi van andere.
Krabi is ook gaaf, maar dan zou ik een kleine 15km doorrijden en een paar dagen verblijven in ao nang, dicht bij het strand om vanuit daar wat tripjes te doen.
Tijger temple bv 1260 tredens trotseren om over een krabi uit te kijken.
Ik raad je aan ( eigen ervaring +++) om bij Dream cat-cher hostel te verblijven. Super locatie 15m van het strand en goedkoop en zeer! Goed :D.
Alvast een super reis toegewenst, thailand is awesome!!
Plaats reactie