Binnenlandse vlucht of trein?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Indonesia16

Binnenlandse vlucht of trein?

Bericht door Indonesia16 »

Hallo allemaal,

In augustus 2016 wil ik 3 weken gaan backpacken in Indonesië, om precies te zijn Bali en Lombok. (Omdat ik denk dat 3 weken te kort is om Java er bij te pakken) Mijn probleem is een beetje dat vliegen op Denpasar/Bali aanzienlijk duurder is dan Jakarta. Ik wil dus Amsterdam-Jakarta boeken.

Nu is mijn vraag: Wat raden jullie aan? binnenlandse vlucht of met de trein Java doorkruisen? De vlucht lijkt me makkelijker, maar miss is het mooier om met de trein te gaan en eventueel nog wat dingetjes onderweg te zien. Is dit de moeite waard, of beter gewoon voor de vlucht gaan? ik heb ook geen idee hoe veel tijd er in het reizen met de trein gaat zitten e.d. (miss tips voor leuke, makkelijke tussenstops?)

bij voorbaat dank!
Jenny
Reisexpert

Re: Binnenlandse vlucht of trein?

Bericht door Jenny »

Hetgeen was je zegt botst: je denkt dat je te weinig tijd hebt voor Java, maar dan wil je toch snel Java doorkruisen met de trein?

Ik ben vandaag mijn ticket geboekt voor deze zomer. Ik hem een retour naar Kuala Lumpur geboekt (630 euro incl alles) en daarvandaan een retour met Air Asia naar Denpasar (140 euro voor premium seats en 25kg bagage, kan dus goedkoper). Voor het hoogseizoen is dit niet duur.

Als je perse op Jakarta wilt vliegen zou ik daarvandaan een binnenlandse vlucht boeken en vanwege de tijd niet met de trein gaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie