Rondreis Portugal: Porto naar Faro 16 dagen (graag tips)

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Linda1981

Rondreis Portugal: Porto naar Faro 16 dagen (graag tips)

Bericht door Linda1981 »

We zijn van plan om in juni een rondreis in Portugal te maken van 16 dagen. De tickets zijn reeds geboekt. We willen een reis maken van Porto naar Faro. We hebben de volgende route in gedachten, maar twijfelen nog een beetje over het aantal nachten in elke plaats en of we niet nog leuke/mooie plaatsen hebben overgeslagen. We hebben nu de volgende route:
- Porto (3 nachten)
- Douro vallei (2 nachten)
- Coimbra (1 nacht)
- Nazaré (2 nachten)
- Lissabon (3 nachten)
- Lagos (4 nachten)
Graag zou ik wat tips ontvangen over leuke kleine hotels en restaurants in de verschillende plaatsen en of er niet nog plaatsen zijn die misschien leuker/meer de moeite waard zijn dan de plaatsen hierboven genoemd.
We hebben er bewust voor gekozen om op het eind een beetje te relaxen, zodat er een goede balans ontstaat tussen een doe-/strandvakantie.
Alvast bedankt voor alle tips!
zaratoestra
Reisexpert

Re: Rondreis Portugal: Porto naar Faro 16 dagen (graag tips)

Bericht door zaratoestra »

Dag Linda,

Enkel ervaring met de Algarve, een weekje - september 2015
Ik zou mijn accommodatie niet perse in Lagos zelf boeken.
Lagos zelf is niet zo heel bijzonder. Maar op 4 of 5 dagen kan je een stukje van de Algarve verkennen. Vooral heel mooie stranden.

De Sao Lorenco kerk nabij Almancil, met zijn azuleos is vanbinnen zeer mooi
Ik heb hier nu geen kaart van Portugal bij mij. Ik vraag het even na bij mijn man.
Kom er later op terug. Als je niets van mij hoort, dan stuur je maar een pm binnen enkele dagen
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Vooruit, ik ben voor je in het archief gedoken ;) om onze leukste overnachtingadresjes met je te kunnen delen. Deze zijn echt heel speciaal:
Douro vallei: quinta do passadouro (heel leuke wijnboederij om te overnachten)
Batalha: casa ceedina (mooie b&b met voldoende leuke plaatsen in de omgeving zoals Fatima) en zeer goede restaurants in het dorpje; vinho em qualquer circunstancia
coimbra; casa pombal (heel schattig questhouse)
mafra: aldeia da mata pequena (gerestaureerd dorpje, zo leuk! en vanuit daar ook weer voldoende leuke plaatsen in de omgeving zoals Sintra)
Heel veel plezier. Wij hebben in 2012 een rondje Portugal gedaan. Tijdens de feestdagen nog vaak terug gedacht aan de Douro vallei met de heerlijke maaltijd met diverse wijntjes bij de genoemde wijnboederij.
Veel plezier.
ErikenKlaske

Bericht door ErikenKlaske »

Hallo Linda,

We zijn het afgelopen voorjaar met de caravan door Portugal getrokken. Overnachtingsadressen hebben we dus niet. Wel een tip voor het bezoek aan Porto. Bezoek Casa da Mariquinhas, het oudste Fado restaurant van Porto. Het ligt wat in een achterbuurtje. Een aantal avonden in de week hebben ze live optreden van Fado zangers en zangeressen. Het is heel knus. Je zit heel dicht bij de muzikanten en het eten is heerlijk. Een arrangement (eten met live Fado muziek) is zeker te moeite waard.
Gr Klaske en Erik
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

enkele leuke dingen in de Algarve
In de buurt van Carvoeiro heb je Algar Seco, wandeling via een houten staketsel. Je kan hier op en tussen de rotsen wandelen (uitgehouwen paden in de rotsen)

Vanaf het kasteel aan het water in Lagos kan je een mooie wandeling maken via verschillende stranden naar Ponte da Piedade
Het strand van Don Camilio is de moeite, wel veel trappen naar beneden.

Het azuleo kerkje San Lorenco in Almancil

Aan de westkust, het strand 'praia da cordama' en 'praia da bordeira'

In het dorpje aan de westkust ' carrapateira' is er een bio-keetje op het dorpsplein met super lekkere taarten
De zuidkust: praia do Marinha

Ik zou voor de westkust en zuidkust een uitvalsbasis nemen van waaruit je centraal de verschillende zaken kan bezoeken.
Via airbnb is er ruime keuze.
Plaats reactie