Opzoek naar lokale winkeltjes/ondernemingen die producten maken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
RoyZ

Opzoek naar lokale winkeltjes/ondernemingen die producten maken

Bericht door RoyZ »

Heey!
Ik ben van plan om de aankomende zomer naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisië en/of Indonesië te reizen voor 7 maanden. Buiten dat ik de dagelijkse toeristische dingen wil gaan doen ( tempels bezoeken, tours maken en duiken :) wil ik ook graag vrijwilligerswerk op mijn manier doen, en hier heb ik eigenlijk de meeste tijd voor uit getrokken.
Ik ben namelijk opzoek naar lokale mensen met een unieke ambacht ( handarbeiders met hun eigen onderneming). Dit kan van alles zijn, van houtsnijwerkjes, sieraadmakers, kleding accessoires tot paraplu’s. Ik wil graag micro economieën stimuleren om zelf meer aan hun online identiteit te werken (in het kort). Nu is het punt natuurlijk dat ik niet weet waar ik moet zoeken en hoop ik dat jullie daar misschien ervaring mee hebben:) en of weten waar ik de grootste slagingskans heb om deze mensen te vinden. En of er in de omgeving natuurlijk nog andere leuken dingen zijn om te beleven :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Opzoek naar lokale winkeltjes/ondernemingen die producten maken

Bericht door stevenl »

Misschien is het zinnig om voordat je ze gaat helpen aan hun online identiteit te werken meer te weten te komen over deze micro economieen. Willen ze dat wel, en zou het wel positief voor ze zijn op de korte en langere termijn bijvoorbeeld.

Het komt nu op mij over dat je een idee hebt, maar eigenlijk niet genoeg weet van de plaatselijke omstandigheden of je idee goed is of niet. Dus ga je eerst eens verdiepen in die plaatselijke omstandigheden.
Erik
Site Admin

Re: Opzoek naar lokale winkeltjes/ondernemingen die producten maken

Bericht door Erik »

Hoewel ze denk ik in veel landen geholpen zijn wanneer ze meer handgemaakte producten tegen een eerlijke prijs kunnen verkopen ontbreekt het in veel van deze landen van de infrastructuur. Zo kun je er bijvoorbeeld niet vanuit gaan dat iedereen toegang tot het internet heeft. Mochten ze het wel hebben dan is het nog maar de vraag hoe goed ze er mee om kunnen gaan.

Wil dit idee werken heb je bijna een overkoepelende organisatie nodig die een deel van het lastige werk uit handen neemt van de lokale ondernemingen. Daarmee ben je dus al snel een bedrijf aan het opzetten en dat mag niet met je toeristen visum.

Het beste wat je naar mijn idee zou kunnen doen is de bekendheid van de lokale winkels en ondernemingen vergroten door zelf een kanaal te starten. Wanneer je meer mensen naar een bepaalde plek kunt krijgen kan dat gunstig zijn voor de afzet van die bedrijven. Of het allemaal zo gemakkelijk en ideaal is dat weet ik niet. Het lijkt mij niet :)
Plaats reactie