Wisselende ticketprijzen
Wisselende ticketprijzen
Kan het zijn dat vliegtickets duurder worden naar mate je een site vaker bezoekt, of vaker op een bepaalde datum zoekt?
Ik was zojuist druk bezig tickets te zoeken voor mijn trip naar Israel. Wilde ticket boeken bij KLM / Air France. Dus na heel wat heen en weer klikken op de site van KLM (kijken welke data goedkoop zijn) wil ik de vlucht gaan boeken: is 'ie van het 1 op andere moment 50 euro duurder! Ik kan me niet voorstellen dat 'ie zo ineens duurder kan zijn. Zou het kunnen dat de prijs bij veel bezoekjes aan bepaalde datum stijgt/wijzigt? Ik zou me er namelijk wat bij kunnen voorstellen.... als site merkt dat er animo (vanaf 1 ip adres?) is voor bepaalde vlucht, dat 'ie duurder gemaakt wordt?
Denk ik te slecht over luchtvaartmaatschappijen, of zou het kunnen?
(Heb trouwens uiteindelijk dus niet bij KLM / Air France geboekt, maar Turkish Airlines, bleek toevallig ook nog gunstigere prijs / tijd te zijn).
Ik was zojuist druk bezig tickets te zoeken voor mijn trip naar Israel. Wilde ticket boeken bij KLM / Air France. Dus na heel wat heen en weer klikken op de site van KLM (kijken welke data goedkoop zijn) wil ik de vlucht gaan boeken: is 'ie van het 1 op andere moment 50 euro duurder! Ik kan me niet voorstellen dat 'ie zo ineens duurder kan zijn. Zou het kunnen dat de prijs bij veel bezoekjes aan bepaalde datum stijgt/wijzigt? Ik zou me er namelijk wat bij kunnen voorstellen.... als site merkt dat er animo (vanaf 1 ip adres?) is voor bepaalde vlucht, dat 'ie duurder gemaakt wordt?
Denk ik te slecht over luchtvaartmaatschappijen, of zou het kunnen?
(Heb trouwens uiteindelijk dus niet bij KLM / Air France geboekt, maar Turkish Airlines, bleek toevallig ook nog gunstigere prijs / tijd te zijn).
Re: Wisselende ticketprijzen
Dit zou inderdaad kunnen. Dit zou op basis van het ip adres mogelijk zijn (zoals je zelf al aangaf) maar ook op basis van de cookies. Dus wanneer je AL (dus alles) je internet bestanden verwijderd zou je dit verschil moeten kunnen zien. Ook heb ik verhalen gehoord dat je maar een beperkt aantal tickets kunt boeken per ip adres. Dit is iets waar b.v. verenigingen tegenaan lopen als die met een groep van 20 man weg willen. Door dan tegelijk en vanaf verschillende lokaties te boeken is het alsnog mogelijk. Dus ja ik denk wel dat ze "iets" doen als je vaker naar een specifiek ticket gaat kijken.
Andere mogelijkheid is dat er op hetzelfde moment iemand het laatste ticket heeft geboekt in die prijsklasse waardoor jouw prijs omhoog is gegaan? Je weet het niet...
Andere mogelijkheid is dat er op hetzelfde moment iemand het laatste ticket heeft geboekt in die prijsklasse waardoor jouw prijs omhoog is gegaan? Je weet het niet...
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Klinkt herkenbaar, eerder dit jaar had ik bij een vlucht naar Hong Kong eenzelfde situatie, in mijn geval uitgerekend met Turkish Airlines. Ik zat al een paar dagen te loeren naar een vlucht van slechts €350, maar het was even lastig op de zaak vrij te krijgen. Heb ik eindelijk toestemming om er een weekje tussenuit te gaan, meteen even checken: vlucht is nog beschikbaar voor die prijs. Maar helaas, even geen tijd om te boeken (zat nu eenmaal nog op kantoor...), dus een dik uur later thuis kijken. Jammer maar helaas, ineens was diezelfde vlucht €600...
Dat kan natuurlijk pech zijn. Maar voor diegenen die hun PC echt goed op willen poetsen: download en installeer het gratis programma CCleaner. Toppertje, en haalt oa alle cookies weg (gewoon alles aanvinken en poetsen maar).
Sowieso een aanrader dat programma om je PC een beetje snel te houden.
Sowieso een aanrader dat programma om je PC een beetje snel te houden.