Seoul is echt een topstad, leuk!
Wat vind je zelf leuk? Hou je van kunst, cultuur, natuur, van shoppen of van eindeloos koffie drinken?
Mijn hoogtepunten:
Dongdaemun Design Plaza - alleen het gebouw is al de moeite waard, er een soort betonnen constructie met wandelpaden en een beetje groen eromheen. Er is o.a. een museum (gratis) en een art gallery. En natuurlijk is er een foodcourt binnen.
Leeum Samsung Museum of Art - (ja, ik ben erg van de moderne kunst) Prachtige collectie moderne werken, vooral Koreaans (maar ook internationaal).
Gwangjang Market - een grote overdekte markt, traditioneel Koreaans. Je vindt hier alles van stoffen tot plastic troep en van eetstalletjes tot balpennen.
Bukchon hanok village - traditionele huizen, stille straatjes en kleine winkels. Helemaal bovenaan heb je mooi uitzicht over Seoul met op de voorgrond de oude huizen en in de verte de hoge flatgebouwen. Ik zou hier 's ochtends vroeg heen gaan, 's middags kan het best druk worden met groepen toeristen.
Ssamziegil shopping center - een hele kleine mall met locale kleine winkeliers: veel handgemaakte producten, design, sieraden, kunst, dat soort dingen. Geen toeristische meuk, maar echt mooie dingen (vond ik dan hè

). Bovenin zit een leuk cafeetje.
En verder de paleizen natuurlijk, die staan wel in je Lonely Planet. Ik zou er één of twee pakken, niet allemaal (tenzij je dat heel interessant vind natuurlijk). Ik vond het na twee vrijwel dezelfde wel genoeg.