advies bij reisroute (ivm koude reisperiode)

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
debbiee

advies bij reisroute (ivm koude reisperiode)

Bericht door debbiee »

Hallo,

We willen kleine 4 weken op vakantie in China. Vanaf +/- medio dec. t/m begin jan. Ik vrees dat het behoorlijk koud zal zijn, maar dat mag de pret niet drukken om deze route te volgen:
-Start in Beijing.
-Xi'an.
-Lijiang (Dafo, Le Shan).
-Guilin/Yangshuo.
-Nanjing (ook een trekking door Huang Shan, of Wuling Yan)
-Vervolgens weer terug naar NL, maar weet nog niet wat het meest gunstig is (verneem dat treinen naar Shanghai en vanuit daar terugvlucht naar NL het meest geschikt is).

Ik ben op zoek naar tips voor deze route:
-is het haalbaar qua tijd?
-slimste reismanier tussen de plekken, gezien de grote afstand (liever niet reserveren vanwege flexibiliteit; iemand ervaring met last minute vluchten?)
-zijn er bepaalde plekken niet goed te zien ivm koud of nevel (bijv rijstterrassen zijn niet interessant)
Angie86

Re: advies bij reisroute (ivm koude reisperiode)

Bericht door Angie86 »

Hi Debbiee,

Wat een gave reis hebben jullie voor de boeg. Ik heb niet precies dezelfde route gedaan omdat ik gedurende het reizen het een en ander heb moeten aanpassen in verband met het weer.

Zelf heb ik het traject Beijing - Xian met de nachttrein gedaan. Wel met een tussenstop in Pingyao en 's avonds de nachttrein weer verder. Het spoor in China is prima om via te reizen. Of dit ook het geval is in een reis door het gehele land weet ik niet. Ik denk dat je dan wat oude topics op dit forum moet openen voor wat meer informatie. Treinkaartjes dien je wel enigszins op tijd te kopen wil je een goede slaapplek bemachtigen, hier moet je dus wel op letten als je verder wil trekken. Hoe dit met vliegtickets zit, weet ik dus niet.

Ik denk dat je traject wel haalbaar is in 4 weken!

Geniet van het mooie vooruitzicht!
Plaats reactie