Pantanal vanuit Sao Paulo

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
eerstereisazie

Pantanal vanuit Sao Paulo

Bericht door eerstereisazie »

Hoi,

Na Azië heb ik een vliegticket voor Brazilië gekocht. Samen met een vriend wil ik graag naar Pantanal vanuit Sao Paulo. Het noordelijke deel schijnt het mooist te zijn. Tot nu toe heb ik geen enkel beeld van wat de beste opties zijn 8)7 . Moet ik een tour met gids regelen (ik verwacht: ja)? Waar kan ik dat het beste regelen? Hoeveel dagen is het beste om te gaan? Hoeveel zal dit ongeveer kosten? Wat is de beste manier qua vervoer? Is naar vliegveld Florianópolis een optie? Na Pantanal willen wij graag naar Porte Alegre. Is dit de moeite waard en is dan vanaf Florianópolis ook de beste optie? Kortom, is er iemand geweest en zou diegene mij wegwijs kunnen maken? :Y Heel graag! _O_

Groetjes,
Hans
Elrosso
Reisexpert

Re: Pantanal vanuit Sao Paulo

Bericht door Elrosso »

Ik ben net 2 weken terug uit het noordelijke deel van de Pantanal. Wij zijn gevlogen op Cuiaba. Auto opgehaald en eerst naar Bom Jardim om in zeer helder water te snorkelen. Erg mooi met Stingrays en grote vissen in mooie omgeving.

Daarna met de huur auto de Transpantaneira afgereden tot aan Porto Jofre, totaal 145 kilometer enkele reis. En 40 kilometer voor het einde de Jaguar gezien langs de weg. Super ervaring.
Het noorden is zeker een aanrader met de weg en 121 bruggetjes waar je regelmatig je hart vast houdt.

Kosten met de huidige koers van 1 euro : 4,5 real:
Autohuur 300 euro voor een week; liter benzine eur 0,80
3 nachten Hotel midden langs de Transpantaneira 375 euro voor volpension voor 2 personen excl. drankjes.

Wat ons een leuk hotel leek was Araras Eco Lodge, 35 kilometer de Pantanal in over de Transpantaneira. Volgens mij kunnen zij ook trips met gids regelen. Wij hebben daar (helaas) niet gezeten maar op kilometer 65 in Hotel Pantanal Mato Grosso. Ook een goed en comfortabel hotel.

Wil je met een gids dan moet je dit van te voren boeken en goed vragen naar een Engels sprekende wanneer gewenst. Ze spreken zeeeer weinig Engels. Kosten voor gids weet ik niet.

Florianópolis ken ik niet, dus kan ik je niet mee helpen. Mocht je meer vragen of tips willen dan verneem ik het wel.

Oja, neem een ruime (minimaal 2,5 uur) overstap tijd in Sao Paolo, drama vliegveld.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
eerstereisazie

Bericht door eerstereisazie »

Dankje! Ja, ik merk dat ik bij Pantanal nog niet echt een beeld heb van hoe of wat. Het allerliefst heb ik dus een gids, Engels sprekend.
Daarvoor zoek ik ook vooral naar een beginpunt. Een punt in Pantanal of in de buurt van Pantanal, waar allerlei loketten zijn voor een tour. Of misschien dat dit via Internet moet? En welke is dan aan te raden?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Probeer contact te leggen met Araras Eco lodge, wellicht kunnen zij je helpen. Wij zijn met de auto gewoon de Pantanal in gereden en zelf wild gezocht. Is goed te doen maar gidsen weten hoogstwaarschijnlijk meer te vinden.

Het plaatsje Poconé ligt aan het begin van de Pantanal / Transpantaneira en daar heb ik ook geen reisbureau of wat er op lijkt gezien. Ze zijn daar nog niet echt op de toeristen gericht. Hou dat wel in gedachten.

Ik kan je dus helaas niet helpen aan een reisbureau of gids. Mocht je andere vragen hebben dan help ik je graag.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie