Visum Cambodja - online aanvragen of aan de grens?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Visum Cambodja - online aanvragen of aan de grens?

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal!

Nog maar een maandje te gaan en dan reis ik af naar Cambodja. Ik land op Phnom Penh en had in eerste instantie bedacht dat ik daar on arrival mijn visum kon aanvragen. Dit is mogelijk, maar weten jullie of dit slim is? Duurt dat niet heel lang? Ik weet dat ik het ook vooraf kan regelen, maar ik kom er niet goed achter waar ik dit moet doen en of ik dat qua tijd nog ga redden. Weten jullie dit misschien?

Groetjes, Nin
Erik
Site Admin

Re: Visum Cambodja - online aanvragen of aan de grens?

Bericht door Erik »

Er zijn tal van reisbureaus die je hier bij kunnen helpen. Ik denk dat ongeveer 90% van de reizigers het ter plekke regelt, al ben ik zelf nog niet naar Vietnam geweest.

Ik zou het dus ter plekke regelen.
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Hallo Ninke,

Persoonlijk zou ik dit gewoon op de luchthaven doen. Zorg dat je het formulier in het vliegtuig invult zodat je zo ver mogelijk vooraan de wachtrij komt te staan. Heb dit zelf niet in Cambodja gedaan moet ik toegeven maar wel in Thailand en Indonesië. Cambodja ben ik over land via Laos binnengekomen.

Online aanvragen kan ook inderdaad, heb de volgende link daarvoor gevonden: https://www.evisa.gov.kh/
Processing time = 3 business days. Dus dat valt nog mee :).

Daarnaast kun je het uiteraard ook uitbesteden aan een commerciële partij in Nederland zoals Erik aangeeft. Visumcentrale is hier een voorbeeld van.
Succes met de voorbereidingen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Goede aanvullingen Ivo! Ik dacht dat dit ook bij kleine bureautjes kon aan de grens in Azië niet per se in Nederland :) Maar dat is inderdaad ook nog een optie.
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Dank je Erik.

Wat mij overigens ook nog werd verteld in Cambodja is dat je aan de grens 2 verschillende visums kunt krijgen.
- Extendable, zoals de naam al doet vermoeden is deze te verlengen. Deze wordt dan ook standaard uitgegeven wanneer
je niks aangeeft. Kosten bedragen $35.
- non-extendable, wanneer je zeker weet dat je het land binnen de gestelde 30 dagen verlaat kun je naar dit visum vragen.
Kosten bedragen $30.

Ik heb dit van meerdere backpackers gehoord maar zelf nooit kunnen verifiëren. Klinkt als een verwaarloosbaar bedrag, maar voor een echte backpacker in Azië is dit toch weer minimaal 1 overnachting in een hostel :P.
Plaats reactie