Cambodja in december

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Moniek1989

Cambodja in december

Bericht door Moniek1989 »

Ik en mijn vriend vertrekken 9 december naar Cambodja voor 3 weken. We vliegen op Bkk en willen over land naar Cambodja reizen. Bijna niets staat vast, behalve halverwege een dag in Sen Monorom bij het EVP.
Route die we in ons hoofd hebben is Bkk - Battambang - Siem Reap - Kratie - Sen Monorom - Phnom Penh - strand.

We weten nog niet waar we het stukje strand willen invullen en dit zouden we ook graag pas last minute willen kunnen beslissen. We houden niet zo van gefeest, maar van rust, snorkelen en lekker luieren.

Nu het 'probleem'. We zullen vlak voor kerst naar onze strandbestemming gaan, als we niets boeken omdat we het nog open willen laten, zijn er dan nog wel accomodaties vrij? Of adviseren jullie dit toch echt wel van te voren te boeken?

We vliegen 31 december om 2.15 Am terug. We moeten dus 30 december van de strandbestemming naar Bkk reizen of de dag ervoor en nog een dag in Bkk doorbrengen. Ook dit zal onze keus voor een strandbestemming beïnvloeden
Torra
Reisexpert

Re: Cambodja in december

Bericht door Torra »

Natuurlijk is het afhankelijk van welke locatie je gaat kiezen. Zelf heb ik nooit zin om rond de feestdagen naar iets te moeten gaan zoeken en dus is dat de enige periode waar ik van tevoren boek.
Ik wil geen risico lopen om of in een slaapzaal terecht te komen of een heel duur hotel te moeten nemen.
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Hey Moniek,

leuk dat jullie naar Cambodia gaan! De overgrote meerderheid van de Cambodjaanse bevolking is Boeddhistisch en iets meer dan 5% hangt het Christendom aan. Het zal dan ook waarschijnlijk zijn dat het leven tijdens die dagen z'n gewone gangetje doorgaat. Wellicht kan het wel zijn dat sommige instanties gesloten zullen zijn, want het is een feestdag en dus een goed excuus.

Dat gezegd en wat ik heb begrepen is (ik geloof namelijk niet het de laatste jaren veranderd zal zijn) dat december hoogseizoen is voor Cambodja en de piek hiervan kan rondom kerstmis vallen. Ik adviseer je dan ook om vooraf te boeken, zodat je niet voor de ongemakkelijkheid komt te staan voor het moeten zoeken van een logeerverblijf.

Veel plezier met de planning en je vakantie! :)
Moniek1989

Bericht door Moniek1989 »

Bedankt!

Had inderdaad al gelezen dag kerst voor de plaatselijke bevolking een normale dag is. Gelukkig, want we zijn er ook niet op uit om kerst te vieren in een voornamelijk boedistisch land.

Echter had ik eerder ook al gelezen dat het voor de meeste toeristen wel erg populair is om kerst te vieren aan het strand.

We twijfelen nogsteeds. Liefst houden we de opties open tot we daar zijn, echt willen we niet op een enorme slaapzaal of in een veel te duur hotel terecht komen!
Plaats reactie