Wat is jouw grootste uitdaging tijdens reizen?
-
Wat is jouw grootste uitdaging tijdens reizen?
Hallo, Ik ben van plan om vanaf volgend jaar langere tijd naar het buitenland te gaan en ik vraag mij af wat jouw grootste uitdaging is tijdens het reizen of je verblijf in het buitenland.
Is dat bijvoorbeeld het vinden van een goed onderkomen of juist zorgen voor een inkomen of misschien wel iets heel anders.
Heel nieuwschierig naar jullie antwoord
Is dat bijvoorbeeld het vinden van een goed onderkomen of juist zorgen voor een inkomen of misschien wel iets heel anders.
Heel nieuwschierig naar jullie antwoord
Re: Wat is jouw grootste uitdaging tijdens reizen?
Wat bedoel je met een uitdaging? Doelen die jezelf stelt, of wat te spannend vindt?
Toen ik een jaar in mijn eentje op reis ging, vond ik het een beetje spannend alleen te gaan. Achteraf ben ik daar alleen maar blij mee
Verder deed ik toen mijn best redelijk goedkoop te reizen. Niet door te beknibbelen op attracties, maar door goedkoop te slapen en te eten.
Nu streef ik nog altijd een goede prijs-kwaliteitverhouding na, en fotografeer ik graag.
Toen ik een jaar in mijn eentje op reis ging, vond ik het een beetje spannend alleen te gaan. Achteraf ben ik daar alleen maar blij mee

Nu streef ik nog altijd een goede prijs-kwaliteitverhouding na, en fotografeer ik graag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Hallo Jelle.
Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Nee, het stellen van doelen is niet wat ik bedoel. Echt uitdagingen die je tegenkomt zoals idd bijvoorbeeld het eng vinden om alleen te reizen. Hoe ben je daarmee omgegaan Jelle? Welke mogelijke oplossing had je met beide handen aangepakt?
Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Nee, het stellen van doelen is niet wat ik bedoel. Echt uitdagingen die je tegenkomt zoals idd bijvoorbeeld het eng vinden om alleen te reizen. Hoe ben je daarmee omgegaan Jelle? Welke mogelijke oplossing had je met beide handen aangepakt?
Het blijft altijd een beetje spannend om op reis te gaan, hoe vaak je ook gaat. Je gaat in je hoofd toch altijd een soort checklist af om te kijken of je niets vergeten bent. Omdat je maar heel weinig echt nodig hebt, kijk ik voor vertrek altijd of ik paspoort, vliegticket, pinpas en telefoon heb en uiteraard een koffer/ backpack.
Na regelmatig te reizen weet ik dat ik me met minimaal deze dingen zou kunnen redden in bijna alle situaties.
Wat je tijdens je eerste reis vooral nog zal merken is dat je jezelf tegen gaat komen. Je staat er nu waarschijnlijk voor het eerst echt helemaal alleen voor wanneer er iets anders loopt dan je gepland hebt. Door dit soort dingen weet je daarna alleen maar beter hoe je er mee om gaat en dat het bijna altijd goed komt.
Soms kunnen mensen die je ontmoet hebt helpen en soms is het fijn even met het thuisfront te bellen. Wanneer je de dingen die je spannend vind goed in de gaten houd en voorbereid dan komt het wel goed. Zo niet, dan is er altijd een manier om naar huis te reizen. Daarom is een goede verzekering ook essentieel + een klein nood budget dat je apart zet.
Na regelmatig te reizen weet ik dat ik me met minimaal deze dingen zou kunnen redden in bijna alle situaties.
Wat je tijdens je eerste reis vooral nog zal merken is dat je jezelf tegen gaat komen. Je staat er nu waarschijnlijk voor het eerst echt helemaal alleen voor wanneer er iets anders loopt dan je gepland hebt. Door dit soort dingen weet je daarna alleen maar beter hoe je er mee om gaat en dat het bijna altijd goed komt.
Soms kunnen mensen die je ontmoet hebt helpen en soms is het fijn even met het thuisfront te bellen. Wanneer je de dingen die je spannend vind goed in de gaten houd en voorbereid dan komt het wel goed. Zo niet, dan is er altijd een manier om naar huis te reizen. Daarom is een goede verzekering ook essentieel + een klein nood budget dat je apart zet.
De grootste uitdaging voor mij is om het ook echt te doen. Ik ben nu 2 keer voor langere tijd weg geweest en beide keren is het moeilijkste om alle opgebouwde dingen los te laten en gewoon te gáán. Hoe meer vastigheid je thuis hebt opgebouwd (gezin, vrienden, huis, baan), hoe lastiger het daarmee voor mij wordt om dat achter te laten. Dat is wel meer voorafgaand aan het reizen. Tijdens het reizen in mn eentje vond ik het soms wel lastig dat je het niet met iemand kunt delen, wel met de mensen die je ter plekke ontmoet maar niet met mensen die je echt kent. En dat al die leuke mensen die je ontmoet ook zo weer weg zijn, dus je moet elke keer ook weer afscheid nemen. Alle praktische zaken vallen me eigenlijk alleen maar mee!
Mijn grootste uitdaging is om contact te leggen met mensen op reis. Contact houden is makkelijk, maar die eerste stap vind ik wel eens lastig.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Hoe leg je nu dan meestal het gemakkelijkst contact?ubiytsa schreef:Mijn grootste uitdaging is om contact te leggen met mensen op reis. Contact houden is makkelijk, maar die eerste stap vind ik wel eens lastig.
Toen ik alleen op reis was namen anderen wel het initiatief en dan ging ik daarin mee, maar daar was ik wel van afhankelijk. Maar dat vind ik ook wel primaErik schreef:Hoe leg je nu dan meestal het gemakkelijkst contact?ubiytsa schreef:Mijn grootste uitdaging is om contact te leggen met mensen op reis. Contact houden is makkelijk, maar die eerste stap vind ik wel eens lastig.

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reisexpert
@ubiytsa Dat zou voor mij denk ik ook een van de grootste uitdagingen zijn. Lijkt me toch wel wat lastig soms, om zomaar op iemand af te stappen. Aan de andere kant zit je allebei in het zelfde schuitje waarschijnlijk.
Once a year, go someplace you’ve never been before.
Daarom zijn activiteiten ondernemen eigenlijk heel erg fijn. Naast dat je bezig bent leer je elkaar ook een beetje kennen en ontstaat er meestal vanzelf een gesprek. Raar eigenlijk dat als je bijvoorbeeld onderweg bent dit dan weer een heel stuk minder is.
Ik heb niet altijd zin in een gesprekje, maar ik heb gemerkt dat wanneer je een vraag stelt aan een mede reiziger dit ook tot een gesprek kan leiden. Vaak ben je naar dezelfde informatie op zoek en dan kun je dit naast elkaar leggen en heb je al voldoende om een gesprek te beginnen. Als mensen niet willen dan krijg je "nee" of "ik weet het niet" als antwoord op de vraag en daarna niets meer
Ik heb niet altijd zin in een gesprekje, maar ik heb gemerkt dat wanneer je een vraag stelt aan een mede reiziger dit ook tot een gesprek kan leiden. Vaak ben je naar dezelfde informatie op zoek en dan kun je dit naast elkaar leggen en heb je al voldoende om een gesprek te beginnen. Als mensen niet willen dan krijg je "nee" of "ik weet het niet" als antwoord op de vraag en daarna niets meer

-
- Reisexpert
mijn grootste uitdaging is om het aan te kunnen om mijn familie te missen. Vooral mijn ouders. Klinkt misschien bizar uit de mond van een 33 jarige. Maar heb gewoon een hele goede band met mijn beide ouders.
We zijn eens weggeweest, mijn man en ik, voor 1 jaar en toen kreeg ik na 7 maanden heimwee. We zijn toen even terug naar huis gevlogen voor 10 dagen.
En toen we een andere keer 9 maanden gingen reizen was ik opnieuw heel blij om hen na 4.5 maand terug te zien. Al was dit niet zo gepland.
Een andere uitdaging is dat ik het moeilijk vind om afscheid te nemen van een plek waar we geweest zijn, waar ik het heel leuk vond. In mijn hoofd zijn andere plekken dan opeens een pak minder leuk en kost het mee moeite om mee aan te passen aan de nieuwe plek
We zijn eens weggeweest, mijn man en ik, voor 1 jaar en toen kreeg ik na 7 maanden heimwee. We zijn toen even terug naar huis gevlogen voor 10 dagen.

En toen we een andere keer 9 maanden gingen reizen was ik opnieuw heel blij om hen na 4.5 maand terug te zien. Al was dit niet zo gepland.
Een andere uitdaging is dat ik het moeilijk vind om afscheid te nemen van een plek waar we geweest zijn, waar ik het heel leuk vond. In mijn hoofd zijn andere plekken dan opeens een pak minder leuk en kost het mee moeite om mee aan te passen aan de nieuwe plek