Alleen starten als backpacker! Tips gezocht
-
Alleen starten als backpacker! Tips gezocht
Hoi allemaal,
Via google kwam ik hier terecht. Want ik zou graag wat vragen willen stellen aan de backpackexperts! Aangezien ik dit duidelijk nog niet ben.
Ik ben van plan deze zomer te gaan backpacken voor ongeveer 6/7 weken in Vietnam, cambodia en als het qua tijd nog lukt Laos.
Nu wil ik wel graag alleen gaan, gewoon qua ervaring opdoen en omdat het me wel een uitdaging lijkt! Een keer wat anders dan vakanties gepland met een groep vrienden/vriendinnen.
Wat raden jullie backpackers aan vanaf Vietnam waar je het beste mensen ook ontmoet? Ik ben een beetje bang dat het veel rustiger is dan ik van te voren verwacht en dat er dan weinig mensen zijn die openstaan voor samen naar feestjes/bezienswaardigheden.
En hoe is dit in Vietnam? Van thailand weet ik de full-moon feesten wel, maar Vietnam hoor ik nog niet zo veel over.
Ik ga wel in het hoogseizoen juli-aug
Ik ben benieuwd naar alle verhalen/tips/ideeën.
Alvast bedankt!
Tessa
Via google kwam ik hier terecht. Want ik zou graag wat vragen willen stellen aan de backpackexperts! Aangezien ik dit duidelijk nog niet ben.
Ik ben van plan deze zomer te gaan backpacken voor ongeveer 6/7 weken in Vietnam, cambodia en als het qua tijd nog lukt Laos.
Nu wil ik wel graag alleen gaan, gewoon qua ervaring opdoen en omdat het me wel een uitdaging lijkt! Een keer wat anders dan vakanties gepland met een groep vrienden/vriendinnen.
Wat raden jullie backpackers aan vanaf Vietnam waar je het beste mensen ook ontmoet? Ik ben een beetje bang dat het veel rustiger is dan ik van te voren verwacht en dat er dan weinig mensen zijn die openstaan voor samen naar feestjes/bezienswaardigheden.
En hoe is dit in Vietnam? Van thailand weet ik de full-moon feesten wel, maar Vietnam hoor ik nog niet zo veel over.
Ik ga wel in het hoogseizoen juli-aug
Ik ben benieuwd naar alle verhalen/tips/ideeën.
Alvast bedankt!
Tessa
Re: Alleen starten als backpacker! Tips gezocht
Om geen Backpackers tegen te komen in Azie is eigenlijk niet te doen. Zeker in de maand juli en augustus komt dat echt wel goed.
Vietnam is wel wat minder toeristisch als Thailand natuurlijk. Maar maak je niet druk.
Overal kan je wel redelijk uitgaan. Anders als hier natuurlijk. Thailand is bijvoorbeeld meer dan de full moon party.
Het samengaan naar bezienswaardigheden komt altijd wel goed. Je raakt altijd aan de praat met mensen.
Om een voorbeeld te geven: Wij wilden eigenlijk niet naar Vietnam maar leerden een leuke groep Engelsen kennen en zijn met hun heel Vietnam doorgeweest.
Wellicht een onderwerp in het reisgenoot gezocht gedeelte op dit forum een idee;)
Vietnam is wel wat minder toeristisch als Thailand natuurlijk. Maar maak je niet druk.
Overal kan je wel redelijk uitgaan. Anders als hier natuurlijk. Thailand is bijvoorbeeld meer dan de full moon party.
Het samengaan naar bezienswaardigheden komt altijd wel goed. Je raakt altijd aan de praat met mensen.
Om een voorbeeld te geven: Wij wilden eigenlijk niet naar Vietnam maar leerden een leuke groep Engelsen kennen en zijn met hun heel Vietnam doorgeweest.
Wellicht een onderwerp in het reisgenoot gezocht gedeelte op dit forum een idee;)
Hoi Tessa, ik ben ongeveer 6 jaar geleden voor het eerst alleen gaan reizen, ik ben inmiddels half Azie al door geweest en binnenkort staat Cambodja op de planning. Ook ik was de eerste keer nerveus dat ik niemand zou ontmoeten, maar inmiddels weet ik wel beter. Overal vind je wel backpackers, vaak ontmoet je ze al in het vliegtuig of bij de transfer vanaf het vliegveld. Spreek gewoon iemand aan en wie weet hoe lang je samen zult reizen. Ik weet het lijkt nu makkelijk, je zal af en toe even over een drempeltje moeten stappen, maar geloof me het zal je steeds makkelijker afgaan. Zeker backpackers willen elkaar graag helpen of kosten delen voor taxi en of hostel. Niet te vergeten dat ook de locals zeer behulpzaam zijn, zeker in Thailand en Laos. Ik ben zelf ook in Vietnam geweest, ik weet niet of je daar begint en op welk vliegveld je land, maar stuur me gerust een prive bericht dan help ik je verder.
Vooral veel plezier en geloof me, je gaat het geweldig vinden!!!! Groetjes, Nin
Vooral veel plezier en geloof me, je gaat het geweldig vinden!!!! Groetjes, Nin
Ik denk ook dat de uitdaging groter is wanneer je géén andere backpackers tegen zou willen komen. Dus het gaat wel goedkomen met het vinden van mensen. Als je er voor open staat en je hier en daar eens een tour of in een backpacker hostel gaat zitten ontmoet je vast heel snel andere mensen.
In misschien wel het meeste populaire gebied onder backpackers ga je je eerder storen aan de hoeveelheid backpackers dan dat je ze moet vinden 

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl