Transfer met 2 verschillende vliegmaatschappijen
Transfer met 2 verschillende vliegmaatschappijen
Beste reizigers,
Ik heb volgende vraag:
14 Januari vliegen wij naar Delhi, India (enkel ticket), aankomst 07.25u lokale tijd. Om dan om 12.00u door te vliegen naar Colombo, Sri Lanka.
Het is dan niet de bedoeling om de luchthaven te verlaten.
Aangezien het hier gaat om 2 verschillende tickets en dus ook verschillende vliegmaatschappijen, hoe zit het dan met de bagage?
Moeten wij de bagage oppikken, door douane en weer helemaal opnieuw gaan inchecken of is er een transfer mogelijk?
En hoe zit het dan met Visum?
Hoop dat dit duidelijk is en dat iemand hier een antwoord op heeft.
Alvast bedankt
JoKi
Ik heb volgende vraag:
14 Januari vliegen wij naar Delhi, India (enkel ticket), aankomst 07.25u lokale tijd. Om dan om 12.00u door te vliegen naar Colombo, Sri Lanka.
Het is dan niet de bedoeling om de luchthaven te verlaten.
Aangezien het hier gaat om 2 verschillende tickets en dus ook verschillende vliegmaatschappijen, hoe zit het dan met de bagage?
Moeten wij de bagage oppikken, door douane en weer helemaal opnieuw gaan inchecken of is er een transfer mogelijk?
En hoe zit het dan met Visum?
Hoop dat dit duidelijk is en dat iemand hier een antwoord op heeft.
Alvast bedankt
JoKi
Re: Transfer met 2 verschillende vliegmaatschappijen
Wanneer het gaat om twee verschillende tickets zal je hoogst waarschijnlijk tussentijds je bagage op moeten halen wanneer je in India landt. Daarna check je deze weer in bij de andere maatschappij. Ik denk dat je daarom ook opnieuw door de douane moet. Ik zou zo niet kunnen zeggen of je ook na de douane kunt inchecken.
Ik geloof dat Delhi ook een domestic gedeelte heeft, ook hiervoor moet je sowieso apart door de douane. Op zich zou ik zeggen dat je voldoende tijd hebt om de vlucht te halen.
Ik weet niet wat de huidige visum status van India is, maar als ze een aansluitings of transit visum hebben dan is dat het visa wat je waarschijnlijk nodig hebt. Aangezien je de luchthaven niet verlaat (of in ieder geval binnen x aantal uur).
Ik geloof dat Delhi ook een domestic gedeelte heeft, ook hiervoor moet je sowieso apart door de douane. Op zich zou ik zeggen dat je voldoende tijd hebt om de vlucht te halen.
Ik weet niet wat de huidige visum status van India is, maar als ze een aansluitings of transit visum hebben dan is dat het visa wat je waarschijnlijk nodig hebt. Aangezien je de luchthaven niet verlaat (of in ieder geval binnen x aantal uur).
Als je twee aparte boekingen hebt gemaakt en dus twee losse tickets, dan moet je tussentijds je bagage van de band halen en daarna weer opnieuw inchecken.
Als je één boeking hebt gemaakt en vliegt met bijvoorbeeld KLM en aansluitend Air India dan wordt je bagage meestal doorgelabeld naar de eindbestemming. Dat is mijn ervaring met een binnenlandse vlucht na aankomst in Delhi.
Een transitvisum klinkt logisch, maar ik zou je vraag neerleggen bij de Indiase ambassade om een accuraat antwoord te krijgen.
Als je één boeking hebt gemaakt en vliegt met bijvoorbeeld KLM en aansluitend Air India dan wordt je bagage meestal doorgelabeld naar de eindbestemming. Dat is mijn ervaring met een binnenlandse vlucht na aankomst in Delhi.
Een transitvisum klinkt logisch, maar ik zou je vraag neerleggen bij de Indiase ambassade om een accuraat antwoord te krijgen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Dank jullie wel voor de tips en antwoorden.