Vliegen van Bangkok naar Hanoi

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Anoukgr

Vliegen van Bangkok naar Hanoi

Bericht door Anoukgr »

Hello, :)

Op 3 november vlieg ik met een vriendin naar Bangkok. Het plan is om 4 maanden door Thailand, Vietnam, Cambodja en Laos te reizen. Op 1 maart vliegen wij weer van Bangkok naar Sydney.

Nu komt heel december een vriendin langs die graag door Thailand wil reizen. Daarom lijkt mij het een goed plan om na een aantal dagen (rond 6/7 november) naar Hanoi te vliegen om de eerste maand in Vietnam rond te reizen. Nu vroeg ik mij af wat de beste tijd is om deze vlucht te boeken. Is het verstandig om dit van te voren te boeken of om het ter plekke te boeken? Zijn er last minute nog vaak goedkope plaatsen beschikbaar? Nu zijn de prijzen bij Airasia rond de €70,- incl. bagage voor een enkeltje, en dat kan wel iets goedkoper dacht ik ^O^ . Ik ben trouwens erg flexibel, zit totaal niet aan een datum vast o.i.d. behalve dat ik op 3 november in Bangkok land.

Iemand die hier ervaring mee heeft???? Of andere leuke tips misschien? Ik hoor het wel, thanks alvast!!!!!
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegen van Bangkok naar Hanoi

Bericht door Jenny »

AirAsia wordt over het algemeen niet goedkoper, alleen maar duurder naarmate je dichter voor vertrek boekt. De kans dat er voor de komende twee maanden nog een aanbieding komt is niet zo heel groot...

Wat zijn de prijzen bij Thai Airwais en Tiger Air? Als die hoger liggen zou ik het risico niet nemen en gewoon boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Jetstar Asia zit momenteel op ongeveer €60,- voor een directe vlucht op 7 november.
Vanaf 1 maand van te voren worden deze duurder heb ik zelf gemerkt afgelopen voorjaar.
Toen vloog ik voor €95,- de omgekeerde route en boekte ik +- 3 weken van te voren.

VietJet Air kom ik net via Skyscanner.nl tegen op 6 november voor +- €50 inclusief 20 kg bagage, indien je <15kg hebt kan het nog 3 euro goedkoper.

Wie zoekt zal vinden :).

Net als Jenny zou ik je adviseren een dezer dagen gewoon te boeken.
Anoukgr

Bericht door Anoukgr »

Thanks voor de tips! Ik ga gelijk even kijken bij de andere Airlines en Skyscanner!
Anoukgr

Bericht door Anoukgr »

Ivo1988 schreef:Jetstar Asia zit momenteel op ongeveer €60,- voor een directe vlucht op 7 november.
Vanaf 1 maand van te voren worden deze duurder heb ik zelf gemerkt afgelopen voorjaar.
Toen vloog ik voor €95,- de omgekeerde route en boekte ik +- 3 weken van te voren.

VietJet Air kom ik net via Skyscanner.nl tegen op 6 november voor +- €50 inclusief 20 kg bagage, indien je <15kg hebt kan het nog 3 euro goedkoper.

Wie zoekt zal vinden :).

Net als Jenny zou ik je adviseren een dezer dagen gewoon te boeken.

Dankjewel! Ik dacht eerst dat ik voor bagage erbij de optie Skyboss moest nemen, die kostte 173 dollar namelijk. Maar ik zie nu idd als ik mijn gegevens invoer dat ik later in het proces nog bagage kan toevoegen. :Y
Plaats reactie