Vrouw alleen Colombia?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Coco

Vrouw alleen Colombia?

Bericht door Coco »

Hi,

Ik (vrouw) overweeg om in december alleen door Colombia te reizen (backpacken). Ben benieuwd naar de ervaringen en gevoel van veiligheid. Vooral van vrouwen alleen, maar natuurlijk ook naar andere tips. Hoewel ik al veel ontdekt heb op dit forum en andere internetsites.
liefehhmii
Reiziger

Re: Vrouw alleen Colombia?

Bericht door liefehhmii »

Hoi! Ik ben net terug van 3 weken backpacken in Colombia. Ik was wel samen met mijn zusje, maar toch 2 vrouwen alleen op pad. We hebben ook on the way wat andere vrouwelijke alleen reizigers ontmoet. Colombia is echt een heel prettig land om alleen te reizen. In hostels zijn veel andere reizigers waarmee je contact kunt leggen en dingen kunt bezoeken. De busritten zijn makkelijk en prettig, vaak met wifi. Ik heb mij geen enkel moment onveilig gevoeld. Misschien is het wel wat om je wat meer te focussen op het noorden.
Bogota, villa de leyva, Zipquira, salento, medellin, cartagena, taganga, tayrona heb ik gedaan. Over het zuiden kan ik niet veel tips geven over veiligheid.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

Je moet het natuurlijk niet opzoeken als in, in je eentje s nachts over straat na het uitgaan. Ga dan even met wat andere mensen naar het hostel. Maar dit geldt voor alle landen eigenlijk. En heb je kopie paspoort altijd bij je!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@hildo kun jij ook nog adviezen geven?
xxxflyerxxx
Contacteer:

Bericht door xxxflyerxxx »

Het is ondertussen al weer even geleden dat ik nog in Colombia was, maar ik wou toch even mijn ervaring delen.
Cali, Manizales, Bogota, Santa Marta, Taganga en Tayrona (Lost City) stonden toen op het programma.

Colombia is een heel fijn land om in te backpacken. Colombianen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Als je bijvoorbeeld de weg niet weet en een kaartje bovenhaalt, zullen ze al snel bij je komen staan om je de weg te wijzen. In één adem zullen ze je ook vertellen welke wijken al dan niet veilig zijn.
Het lijkt wel alsof Colombianen willen compenseren voor de 'onveilige' vooroordelen.

Als je de gewone reistips betreffende veiligheid (die voor iedereen gelden) in acht neemt, zal je je nooit onveilig voelen.
Vermijd ook het zuiden / zuid-oosten van Colombia.

En als je 's avonds op straat wilt lopen, zorg dan voor gezelschap. Dat geldt voor alle geslachten :-)

Veel plezier
"Organize your life around your dreams... and watch them come true."

http://sangitaenfilip.aroundtheglobe.be
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Erik schreef:@hildo kun jij ook nog adviezen geven?
Het zijn de gebruikelijke zaken die je in acht moet nemen.

* Let op wat je doet en straal niet uit dat je een rijke toerist bent door met dure juwelen of camera in het zicht rond te lopen.
* Verder in de avond is het goed om een taxi te nemen als je ergens naar toe gaat. Overdag is het veilig genoeg om te gaan lopen. Maar aangezien de taxi redelijk goedkoop is is het beter om in de avond een taxi te nemen. Bij voorkeur altijd een taxi laten bellen en niet van de straat oppikken en taxi's zijn altijd geel.
* Vrijwel overal in het Colombia is het veilig, alleen op de weg van popoyan naar pasto zijn er een tijd geleden in de nacht overvallen op bussen geweest. Nu weer redelijk veilig, maar het is beter om overdag te reizen. Kun je ook nog van het uitzicht genieten als bonus. Als je trouwens een rondreis maakt, zul je daar zeer waarschijnlijk niet eens komen tenzij je naar las lajas wilt.
* Verder zijn de te vermijden gebieden het westelijk amazone gebied en de darien gap. Gebieden waar je normaal gesproken niet zult komen.
* Realiseer je dat Colombia onderdeel is van Latijns Amerika en dus de gebruikelijke 'macho' vooroordelen kent.
Coco

Bericht door Coco »

bedankt voor jullie reacties.

Ik ben wel benieuwd hoelang de reisafstanden zijn en hoe lang je adviseert waar te zitten?
Heb je in een hangmat geslapen?

gr,
CoCo
liefehhmii
Reiziger

Bericht door liefehhmii »

Coco schreef: Ik ben wel benieuwd hoelang de reisafstanden zijn en hoe lang je adviseert waar te zitten?
welke plaatsen wil je naartoe? dan kan ik wel nadenken over hoelang nodig is.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Coco, er loopt op dit moment ook een ander topic over Colombia. Misschien worden daar al enkele vragen voor je beantwoord?
weken-colombia-t31061.html
Goeie reis alvast!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Coco schreef:bedankt voor jullie reacties.

Ik ben wel benieuwd hoelang de reisafstanden zijn en hoe lang je adviseert waar te zitten?
Heb je in een hangmat geslapen?
Colombia is een groot land en de Andes doorkruist het gehele land. Dus je kunt er van uit gaan dat je veel reistijd hebt. Maar het openbaar vervoer is uitstekend en je kunt vaak met een nachtbus grote afstanden afleggen.

En als je naar parque tayrona gaat of de lost city trek doet kun/zul je in een hangmat slapen. Het is even wennen maar slaap best lekker.
Plaats reactie