binnenlandse vluchten

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
rienvandenheuvel

binnenlandse vluchten

Bericht door rienvandenheuvel »

Hallo,

Wij gaan binnenkort voor 3,5 weken naar Indonesie. Wij willen een aantal binnenlandse vluchten gaan maken om zo wat verschillende eilanden te kunnen zien. Wij landen op Jakarta en willen naar Sumatra vliegen om later weer door te vliegen naar Bali. Ik heb hier al het een en ander voor opgezocht maar kan eigenlijk niet zo goed vinden wat slim is voor het regelen van die tickets, qua snelheid waarmee dit gaat en qua kosten ed.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Rien
jaydee
Reisexpert

Re: binnenlandse vluchten

Bericht door jaydee »

moet zeggen dat ik daar ook al eens naar gekeken heb en ben nog niet veel wijzer.

Kwam op een ander forum wel dit tegen:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=62562

Staat veel onzin in (ook nog een beetje onderling geruzie) maar ook wel wat zinnige dingen over welke maatschappijen goede reputatie hebben en welke niet.Zou zeg lees het eens (luchtig) door en pak eruit wat je interessant vindt!

Succes en als je meer weet meld het dan ff in dit topicje als je wil ^O^

Mzzl,
Jeroen
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ter plekke vluchten regelen is niet moeilijk maar daar zullen jullie misschien geen tijd voor hebben.
Niet alle luchtvaartmaatschapijen voldoen aan westerse veiligheidseisen....maar dat is een risico dat je zelf moet afwegen.
Met namen de vlucht naar Bali zou ik van te voren regelen als je zeker een plek wilt hebben.
Naar Flores vliegen ze niet ieder dag en ook die vluchten zitten regelmatig vol. Naar minder bekende plekken kan je bijna op de gok naar de luchthaven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Garuda voldoet sinds kort weer aan de alle eisen en vliegt ook binnenkort weer van Jakarta naar Nederland toe.
Dus die kun je nu gewoon nemen. Het is wel een wat duurdere maatchappij. Je kunt niet via internet boeken maar wij zijn zelf 1 dag voor vertrek nog vliegtickets gaan kopen en dit is prima gelukt.
Verder kun je sommige vluchten via www.airasia.com boeken is ook zeer goed en niet duur.

gr van Moira
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Air Asia is inderdaad aan te raden en je kunt er ook nog een dag van te voren boeken mits er plek is natuurlijk. Waar je wel op moet letten is dat deze tickets duurder worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt (ik denk trouwens dat dit voor bijna alle maatschappijen geldt).
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

eefje schreef:Waar je wel op moet letten is dat deze tickets duurder worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt (ik denk trouwens dat dit voor bijna alle maatschappijen geldt).
Over wat voor bedragen gaat het dan? Als je dikke pech hebt 50 euro op de dag dat jij wilt vliegen. Meestal niet meer dan een tientje volgens mij toch? (Heb geen ervaring met Air Asia). Bij de maatschappijen die ik bestudeerd heb kostte tickets 2 dagen voor vertrek alsnog maar 15-30 euro (afhankelijk van maatschappij).

Als je maar 3,5 week gaat en veel wilt zien zou ik vooraf boeken. In 3,5 week naar verschillende eilanden is redelijk strak plannen lijkt mij. En ik weet niet hoeveel speling je kunt permiteren in je schema.

Als je het niet erg vindt om flexibel te zijn zou ik nog niks boeken. Tsja, kan gebeuren dat je een keer pech hebt en een vlucht vol zit (hoewel ik de kans niet heel groot acht). Maar kan ook gebeuren dat je het ergens erg leuk vindt en ervan baalt dat je al een vlucht geboekt hebt.... het is maar net hoe je je trip wilt indelen...

Ik vond de kosten die je ermee bespaart om eerder te boeken (misschien 10 euro) niet opwegen tegen de vrijheid die je hebt om pas paar dagen van te voren te beslissen wanneer je verder gaat. Maar dat is natuurlijk een keuze.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mij staat bij dat het soms flink scheelt.
vlucht naar Borneo was vroeg geboekt 25 en lastminute 110
In indonesie ( timor naar darwin australie) betaalde wij 70 voor een vlucht en toen we wilde verzetten naar eerder keken we eerst wat de huidige prijs was en die zat toen op 190.

Maar we hebben ook wel eens de avond voor vertrek een singapore jakarta vlucht geboekt voor minder dan 60 pp
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Ik zit even op Air Asia wat uit te proberen en kom nu op een ticket van Bali naar Bangkok voor 439,00000 Indonesische roepia's = 0,0307100385 euro's.
Is de prijs daar werkelijk zo laag?
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

De komma moet je een paar nullen opschuiven lijkt mij... vermoedelijk is het 439000 roepia's (rond de 30 euro dus).
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Dat is logischer ja, maar nog steeds goedkoop.. he wat een keuzes opeens. :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gezien het aantal eilanden dat je wilt bezoeken in een hele korte tijd, zou ik ook gewoon zo snel mogelijk mijn tickets boeken. Dwz, indien Air Asia Indonesie er op vliegt kan het al online, en anders kun je het gewoon bij aankomst in Indonesie doen.

Je moet er rekening mee houden dat vluchten soms verzet worden of uitvallen, dus plan niet te strak. (Nu heb je op de eilanden die je bereist vaak volop alternatieven, maar soms gaan er maar 3 vluchten per week en dat maakt het lastig...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie