Tips reizen nieuw zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
AnnaIL

Tips reizen nieuw zeeland

Bericht door AnnaIL »

Hoi,

Vanaf 13 december tot 5 januari zal ik door Nieuw Zeeland reizen, waarna ik van 6 januari tot tenminste 6 juni in Australië stage zal lopen. In deze periode will ik graag zoveel mogelijk zien alleen krijg ik het idee dat het reisbureau mij hier niet echt verder mee kan helpen. Het gaat dan met name om Nieuw Zeeland omdat ik verwacht tijdens mijn stage meer inzicht te krijgen in het reizen in Australië.

Op dit moment heb ik ongeveer 24 dagen voor Nieuw Zeeland, het reisbureau geeft mij twee opties, namelijk: een hop on hop off buspas of een tour. Ze zegt dat ik met een tour waarschijnlijk relatief meer kan zien in minder tijd. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Kan ik bijvoorbeeld ook investeren in het huren van een auto voor een dag uitstapje voor bezienswaardigheden die niet op de bus route, of in de tour zitten?
Ook vroeg ik me af in hoeverre het verstandig is van te voren dingen te regelen. Ik reis wel in het hoogseizoen, is het dan verstandig slaapplaatsen van te voren te boeken? of kan ik er van uit gaan dat er nog wel plek is? Is dit ook nodig voor excursies?

Tot slot vroeg ik me af of er nog iemand ervaring heeft met kamperen in Nieuw Zeeland en/of liften? Ik ga als vrouw alleen, dus dit wordt me meestal afgeraden, maar misschien ten onrechte?

Alvast bedankt voor de hulp!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips reizen nieuw zeeland

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en je komt niet alleen in het hoogseizoen het is ook nog eens de vakantie van de Nieuw Zeelanders (kiwi's) zelf.
Dus veel dingen zijn inmiddels ook al volgeboekt. Daarom denk ik dat een georganiseerde trip nog niet zo slecht is tijdens die periode.
Liften raad ik je af er zijn al aardig wat incidenten gebeurt de laatste tijd met meiden die aan het liften waren. Je kunt deze berichtgeving via google terugvinden.

Mijn advies is hoogseizoen NZ zeker dingen vastleggen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nieuw-Zeeland is relatief veilig, maar de laatste paar jaar zie je steeds vaker incidenten met toeristen. Zeker vrouwelijke toeristen. Een kleine opsomming van de afgelopen tijd: http://www.stuff.co.nz/national/crime/9 ... reputation

Het reizen binnen Australië en Nieuw-Zeeland is grotendeels gelijk wanneer je kijkt naar de vervoersopties. De afstanden zijn wat korter, en de wegen slingeren wat meer, maar vaak vind je dezelfde maatschappijen in beide landen. Je kunt ze dus in Australië uitproberen en kijken welke je bevalt.
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Gezien mijn ervaringen in februari op het Noordereiland dit jaar heb ik besloten om onze reis in Februari 2016 op het Zuidereiland helemaal van tevoren te plannen en te boeken.
Met behulp van de Rough Guide en adviezen van ervaringsdeskundigen is onze reis nu helemaal rond!
Het is een combinatie van motels, hostels en Airbnb geworden. Allemaal double ensuites of cottages met de mogelijkheid tot zelf koken voor een redelijke prijs.
Minder avontuurlijk maar ik heb nu wel meer tijd om van alles onbekommerd te genieten zonder constant op internet te moeten zoeken.
AnnaIL

Bericht door AnnaIL »

Bedankt voor alle reacties, ik heb nu een rondreis van 28 dagen geboekt waarin alle overnachtingen zijn vast gelegd en een gedeelte van de maaltijden. Voor Australie wacht ik nog even af, omdat ik hier toch eerst een half jaar ga stage lopen. ^O^
Plaats reactie