hallo
een vriend en ik willen rond okober en november naar Nicaragua en panama gaan maar het is wel regen seizoen
dus mijn vraag is in hoe vere heb je daar last van
is het vaak een uurtje hele harde regen of regent het echt de hele dag door
of is het juist heel onvoorspelbaar
en hoe zit het met de zon en de temperatuur
Regenseizoen in Nicaragua en Panama in oktober en november
Re: Regenseizoen in Nicaragua en Panama in oktober en november
Ik ben van eind oktober (22e) tot en met eind november in Nicaragua geweest. Op de meeste plekken in het land (al is het geen garantie) regent het in de avond en nacht, vaak aan één stuk door en met grote hoeveelheden (als het regent). Over het algemeen heb je hier niet heel veel last van wanneer je overdag de leuke dingen doet en s'avonds redelijk op tijd in je accommodatie verblijft.
Wanneer je wat meer richting de Corn Islands gaat is het een kwestie van geluk hebben. Daar hebben we een aantal dagen stralend weer gehad, maar ook enkele dagen achter elkaar alleen maar regen.
De temperatuur was over het algemeen erg warm en de zon erg fel ook al zat deze soms achter een dun laagje wolken. Op zich laat het weer zich lastig voorspellen, maar ik kan niet zeggen dat ik er tijdens onze reis heel veel last van heb gehad (met uitzondering van Corn Island).
Helaas weet ik voor Panama niet hoe de situatie is. Hopelijk kan iemand anders wat meer informatie over het weer geven.
Wanneer je wat meer richting de Corn Islands gaat is het een kwestie van geluk hebben. Daar hebben we een aantal dagen stralend weer gehad, maar ook enkele dagen achter elkaar alleen maar regen.
De temperatuur was over het algemeen erg warm en de zon erg fel ook al zat deze soms achter een dun laagje wolken. Op zich laat het weer zich lastig voorspellen, maar ik kan niet zeggen dat ik er tijdens onze reis heel veel last van heb gehad (met uitzondering van Corn Island).
Helaas weet ik voor Panama niet hoe de situatie is. Hopelijk kan iemand anders wat meer informatie over het weer geven.