Letland: Riga in de winter ?!

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
celinesnijckers
Vakantieganger

Letland: Riga in de winter ?!

Bericht door celinesnijckers »

In februari overweeg ik om naar Riga te gaan. Nu heb ik enige twijfels door het koude weer, aangezien het er kan aflopen tot -35.

Zouden jullie riga aanraden in de winter ? En zo ja wat is er zoal te doen dan ?
Jenny
Reisexpert

Re: Riga in de winter ?!

Bericht door Jenny »

Mijn eerste bezoek aan Riga was rond kerst. Het was zeker koud, maar heel mooi. Gebouwen zijn verlicht en sneeuw zorgt voor een sprookjesachtige sfeer. Er zijn veel gezellige barretjes en koffietentjes om op te warmen.

Tegen de kou kun je je redelijk kleden.

Bij deze een link naar het verslagje van de reis: http://www.ikreis.net/p-173/letland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben nu in Riga (zomer) en het is een hele mooie stad. Ik denk dat de stad er in de winter inderdaad sprookjesachtig zal bijliggen. In Tallinn waar ik wel midden in de winter ben geweest was het ook koud en sneeuwde het flink. Dus zorg dat je het weer in de gaten houdt en lekker warme kleren meeneemt.

Voor de kou zou ik een trip naar Riga niet voorbij laten gaan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben in mei, augustus en december in Riga geweest. December was absoluut het mooiste en het meest sfeervol.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb de temperatuur even voor je nagevraagd van de afgelopen winters. Hoewel -20 en -35 voor kan komen is het de afgelopen jaren niet meer zo koud geweest. Eerder rond de 0 graden met af en toe een paar graden vorst. Als het wel zo hard vriest dan zou het schijnbaar heel mooi zijn om naar Jurmala te gaan waar de zee dan dichtvriest en ijsvissers zich op de bevroren zee wagen.
Plaats reactie