de eerste keer

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
marlina

de eerste keer

Bericht door marlina »

hoi,

ik ben van plan om volgend jaar enkele maanden door midden- en zuid amerika te reizen. dit is de eerste keer dat ik dit ga doen en ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen. ik zou graag cuba en chili bezoeken en als er nog tijd over is, misschien peru of argentinië.
het enige dat momenteel geregeld is, is de aanvraag voor mijn loopbaanonderbreking.
kan iemand mij op weg helpen?

thx,
marlina
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een goed begin is altijd om je een beetje in te lezen door middel van reisverhalen en boekjes over de landen. Dan heb je de basis in ieder geval op zak en kun je vandaar uit doel gericht vragen stellen en dingen regelen.

Verder kun je net als naar alle andere dingen kijken naar algemene zaken die je moet regelen en spulletjes kopen reisverzekering afsluiten etc etc.

Helaas kan ik je niet op weg helpen voor specifieke zuid amerika voorbreidingen
katjakr

Bericht door katjakr »

Ik ben zelf ook aan het voorbereiden begonnen en heb een aantal boeken aangeschaft/gekregen:
-lonely planet "south america on a shoestring" (meer voor als je er al bent, veel adressen enzo)
-rough guide special latin america (speciaal voor het voorbereiden! helpt je op weg!)
-"De kleur van koffie verkeerd " door Vincent van den Dries (een reisverslag van een Nederlands koppel in Zuid-Amerika).
Als je die drie eenmaal hebt doorgespit, weet je hoe je verder moet!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

"het handboek voor de wereldreiziger" geschreven door F. Timmerhuis is ook erg practisch als je geen idee hebt waar je moet beginnen.
Zelfs als je niet de hele wereld over wilt maar gewoon nog niet zo veel ervaring hebt met zelfstandigreizen buiten organisaties om.

Je kunt dit boekje natuurlijk kopen in de winkel of je leent hem in de bieb of zoekt een tweedehandsje bij bijvoorbeeld de Slegte
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie