welk weerbericht?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

welk weerbericht?

Bericht door bolletjeom »

ik neem aan dat een aantal van jullie ook voor vertrek naar een vakantiebestemming een beetje kijken wat voor weer het is ter plekke.
Op mijn Igoogle pagina staat nu al een tijdje Quito aan maar de voorspellingen daar lijken niet overeen te komen met het werkelijke weer terplekke.

welke online weer site gebruiken jullie ? en klopt die ook een beetje of zit ie er vaak naast?

Ik liep net tegen weerbericht.mobi op en die hebben wel een mooi overzichtje, of het klopt weer ik nog niet
Nu verschilt de voorspelling niet zo veel met die van igoogle maar de plaatjes die zij erbij zetten (donkere regenwolken) zien er negatiever uit dan het is. Want de kans op regen is 40%.
www.weer.net heeft voor ecuador niet eens een fatsoenlijk overzicht
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Re: welk weerbericht?

Bericht door Seeker »

Ik typ in google gewoon in: Weer Bangkok, dan krijg je weer te zien van Bangkok, of welke stad je ook in vult, en verder gebruik ik soms de weer app op iphone.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Ik typ inderdaad ook meestal bij google 'weerbericht [plaats]' in. Kom dan meestal uit op Zoover. Tot nu toe redelijk kloppend. Geen idee wat hun bron is. Meestal vergelijk ik ook een aantal sites en neem daar een beetje het gemiddelde van.

Verder heb ik me ook wel eens verbaasd over de plaatjes die erbij staan. Maarja, beter dat het slechter lijkt en beter is, dan andersom.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

doe nu inderdaad zoeken in google. Eerder vaak via CNN maar die bakken er ook niet veel van, was vaak slecht weer voorspeld en als ik er was viel het allemaal hartstikke mee (das dan wel weer beter haha)
Laatst gewijzigd door jaydee op 27 jul 2009 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik probeer ook wel eens de site van het nationale meteorologische instituut te zoeken..die hebben vaak ook wel voorspellingen die kloppen.. alleen nadeel is dat je het van sommige landen niet kan lezen ;)
Seeker

Bericht door Seeker »

Dit is wat je krijgt wanneer je Weer [Plaats] in typt in Google, best handige en snel.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

www.weeronline.nl natuurlijk.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

die ziet er ook ok uit
maar ik moet zeggen dat ik die weerbericht.mobi eigenlijk wel ok vind. Het is tot nu toe de enige die me ook verteld hoe warm het op dit moment is en hoeveel % kans op regen er is.
alleen jammer dat je per stad aan moet geven en niet een overzicht van het land krijgt...tenminste...die heb ik nog niet kunnen vinden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Weeronline lijkt aardig betrouwbaar. Heb ook wel eens weatherunderground ofzo gebruikt.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

El Niño schreef:Weeronline lijkt aardig betrouwbaar. Heb ook wel eens weatherunderground ofzo gebruikt.
www.wunderground.com FTW
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Weeronline gebruik ik om het weer te checken. Heb het idee dat dit best betrouwbaar is.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Seeker

Bericht door Seeker »

yahoo word vaak gebruikt in apps
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:die ziet er ook ok uit
maar ik moet zeggen dat ik die weerbericht.mobi eigenlijk wel ok vind. Het is tot nu toe de enige die me ook verteld hoe warm het op dit moment is en hoeveel % kans op regen er is.
alleen jammer dat je per stad aan moet geven en niet een overzicht van het land krijgt...tenminste...die heb ik nog niet kunnen vinden.
Moet ik nou echt alles voorkauwen c_/ . Je klikt op Zuid Amerika bv, dan selecteer je een land etc.
http://www.weeronline.nl/Zuid-Amerika.htm
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

voor Australia: Weather.com.au spot on! :D
(ik check deze site voor de hele wereld)

Eigenlijks nooit echt over nagedacht dat er zoveel verschil zit in de weatherforecasts.. :?
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Plaats reactie