Spaans leren

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ralph
Reisexpert

Spaans leren

Bericht door Ralph »

Hoewel de meeste topics gaan over spaans leren in een spaans land vroeg ik me af of er ook mensen zijn die het in nederland leren.

Zelf ben ik net begonne met Duolingo en heb ik nog een spaans lesboek. Verder heb ik dit boek besteld; http://www.bookdepository.com/First-Spa ... 0486258102.

Ik ben benieuwd wat jullie voor resources gebruiken om te leren. Duelingo is wel aardig maar gaat voor mijn gevoel iets teveel op grammatica in (al zal je daar later natuurlijk profijt van hebben). Wat ik nog mis zijn wat meer woordenlijsten (b.v. die je kan uitprinten).
Erik
Site Admin

Re: Spaans leren

Bericht door Erik »

Ik heb een 8 weekse cursus gevolgd in Nederland waarbij je veel zelf moet doen maar één keer per week bij elkaar komt en heel gericht dingen kunt vragen of leren van elkaar. Ook zie je dan een beetje hoe goed je de nieuwe taal oppakt in vergelijking met de anderen. Helemaal vanaf het internet leren zou voor mij in ieder geval niet merken (heb ik al gemerkt).
Het leren van woordjes e.d. is weer wel handig online. Ik zal kijken of ik de site die voor de cursus gebruikt is ook toegankelijk is. Wat ik er me van herinner is dat je ook zelf je woorden lijst kon maken en of een lijst van een woorden die je steeds fout had.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Duolingo vond ik wel oké om de basis te leren, maar niet meer dan dat.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

voor woordjes leren gebruik de app anki. Kunt zelf woordenlijsten maken, of lijsten downloaden. Oefenen kan verder op meerdere apparaten (computer, ios, android) Mits je een acount aanmaakt kan je je lijsten ook onder deze apparaten synchroniseren.

Verder zelf ook wel gemerkt dat online leren van een nieuwe taal voor mij ook niet echt werkt. Mocht ik een nieuwe taal willen gaan leren, ga ik de volgende keer toch wel ergens lessen volgen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie