Reis naar Midden of Zuid-Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
wedigvintage

Reis naar Midden of Zuid-Amerika

Bericht door wedigvintage »

Hallo,

in de kerstvakantie (19-12 t/m 2-01) wil ik naar Midden/ of Zuid-Amerika. Nou weet ik dat dit niet de meest voordelige periode is, maar toch zou ik het graag zo goedkoop mogelijk houden. Welke bestemming in Midden/ of Zuid-Amerika is het meest voordelig om naar toe te vliegen? (vanaf NL, BE en een aantal luchthavens in Duitsland)

Groetjes
Elrosso
Reisexpert

Re: Reis naar Midden of Zuid-Amerika

Bericht door Elrosso »

Dit is een heel lastige vraag om te beantwoorden. Het is helemaal afhankelijk welke aanbiedingen er komen. Chili kan je zowiezo schrappen. Dat is heel duur. Voor rond de 650 moet je in Midden en Zuid Amerika kunnen komen maar dan......... Maar rondom Kerst vraag ik mij dat ten zeerste af of dit bedrag lukt voor een vlucht maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik denk dat je voor jezelf eerst moet uitmaken wat je wilt zien / ervaren. Ieder land heeft zijn schoonheid. Ecuador de bevolking en stadjes als Cuenca en Quito en alles er tussen maar ook de natuur. Dat kan relatief goedkoop naar de Amazone maar ook duurder naar de Galapagos.

Brazilie heeft de Pantanal en Amazone maar ook Iguacu en de mooie oude Stadjes van Portugese en Nederlandse overheersing. Ook dit kan je zo duur maken als je wilt. Argentinie heeft Salta, Iguazu maar ook Buenos Aires en heel veel landschappen.

Midden Amerika heeft Costa Rica (redelijk USA gericht en kan dus duur zijn) Panama enzovoorts.

Jouw vraag is voor niemand te beantwoorden behalve jezelf. Wat wil je zien en wat kan je uitgeven. Daarnaast is de periode dat je wilt gelukkig midden in het hoogseizoen en dat heeft ook invloed op het budget.

Wanneer je van iemand een zinnig antwoord wilt hebben zal je echt specifieker moeten zijn.

Succes met voorbereiden, ik ben verslaafd aan midden en zuid amerika en mag gelukkig binnenkort weer.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zit ben op dit moment bezig met zijn tweede trip door Zuid-Amerika. Door mijn werk in het onderwijs zit ik vast aan het (Nederlandse) hoogseizoen.

Prijzen voor vliegtickets liggen hoog. Ik boek daarom al een maand of 7-9 voor vertrek. Voor een retourtje Lima was ik iets meer dan 1000 euro kwijt, voor een retour Buenos Aires 900 euro. Aanbiedingen zul je niet tegenkomen.

Wellicht dat Midden-Amerika iets goedkoper is?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
wedigvintage

Bericht door wedigvintage »

Ik zit met hetzelfde "probleem", ik werk ook in het onderwijs. Ik ben me ook aan het oriënteren op Midden-Amerika, maar ook daar liggen de prijzen inderdaad redelijk hoog. En ik ben inderdaad redelijk laat met boeken. Cuba lijkt me bv erg gaaf, maar een ticket is erg duur. Maar ik blijf gewoon rond snuffelen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Cuba is opeens enorm populair dus daarmee zijn de vliegticket prijzen ook weer erg gestegen. Nicaragua zou nog een alternatief kunnen zijn wanneer je via de VS vliegt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Heb beste wat je kunt doen is sites zoals flynous (waar erro fares opstaan of rare routes bijvoorbeeld londen heen ams terug, maar een low-cost londen boek je zo bij) in de gaten houden en zodra er een goede aanbieding is direct boeken. Ik kwam laatst nog rio tegen voor 300 euro. Anders Cancun is nog niet genoemd
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie