Tips voor Colombia
-
- Reiziger
Tips voor Colombia
Hoi!
Ik heb 19 dagen in Colombia. Ik vlieg op Bogota heen en terug.
Wie heeft een goede route voor mij? Ik wil sowieso naar
cartagena, minca en taganga.
en wie heeft er nog meer tips voor plaatsen/to do?
bedankt alvast! groetjes!
Re: Tips voor Colombia
Vond zelf Villa de Leiva zeer de moeite waard, en als je van adventure sports houd zoals raften en etc moet je ook zeker naar San Gil
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Cartagena, Tayrona, Villa de Leyva en Salento zijn echte musts. Bogota niet te lang verspillen en voor 19 dagen vind ik San Gil niet geschikt.
Bogota, Salento, Cartagena, Taganga ,Tayrona ,Villa de Leyva ,Zipaquira, Bogota.
Zoiets? Ieder deel heeft zijn busaansluiting. medellin met Guatapé als je snel reist.
Bogota, Salento, Cartagena, Taganga ,Tayrona ,Villa de Leyva ,Zipaquira, Bogota.
Zoiets? Ieder deel heeft zijn busaansluiting. medellin met Guatapé als je snel reist.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reiziger
en wat vinden jullie van tussendoor vliegen? ik zie hele goedkope tickets van bogota naar cartagena en ook van medellin naar cartagena (onder de 30 euro). Of is dat een heel groot verschil met kosten van een busrit?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Je kan vliegen van Bogota naar Cartagena. Busritten zijn soms duurder dan vliegen.
Bijvoorbeeld:
Bogota - Zipaquira (dagje heen en weer) - Cartagena (vliegen). Dan met bus Cartagena - shuttle bus naar Taganga, Tayrona - Taganga. Taganga - Medellin met shuttle bus. Dan Guatape dagtripje met de bus. Dan Salento met de bus, daarna Bogota met de bus. Je kunt ervoor kiezen om dan naar Santa Fe de Antiguoca (spelling?) te gaan voor een soortgelijke ervaring als Villa de Leyva. Dat is een dagtripje vanuit Medellin.
Bijvoorbeeld:
Bogota - Zipaquira (dagje heen en weer) - Cartagena (vliegen). Dan met bus Cartagena - shuttle bus naar Taganga, Tayrona - Taganga. Taganga - Medellin met shuttle bus. Dan Guatape dagtripje met de bus. Dan Salento met de bus, daarna Bogota met de bus. Je kunt ervoor kiezen om dan naar Santa Fe de Antiguoca (spelling?) te gaan voor een soortgelijke ervaring als Villa de Leyva. Dat is een dagtripje vanuit Medellin.
@ubiytsa.
Hoeveel tijd zou jij dan wel minimaal adviseren in Colombia?ubiytsa schreef:Cartagena, Tayrona, Villa de Leyva en Salento zijn echte musts. Bogota niet te lang verspillen en voor 19 dagen vind ik San Gil niet geschikt.
Zelf ben ik 1 maand geweest, en nog steeds heb ik flinke keuzes moeten maken en me vooral beperkt tot het noorden. Om alles echt te kunnen zien heb je bijna 2 maanden nodig.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Als ik het zo een beetje zie ja het noorden ook wel het meest de moeite waard of niet.
Cartegena en die kant op.
Of zit ik er nu helemaal naast haha
Cartegena en die kant op.
Of zit ik er nu helemaal naast haha
-
- Reiziger
ja als je de weinig tijd hebt om alles te zien zou ik sowieso kiezen voor noord ipv zuid. Na advies van ubiytsa;)
Cartagena is een van de mooiste steden van ZA hoor ik vanuit allerlei hoeken
Cartagena is een van de mooiste steden van ZA hoor ik vanuit allerlei hoeken
Een maand voor de highlights (exclusief 4-daagse tocht naar Ciudad Perdida) is een aardig tempo.kevinmp schreef:@ubiytsa.Hoeveel tijd zou jij dan wel minimaal adviseren in Colombia?ubiytsa schreef:Cartagena, Tayrona, Villa de Leyva en Salento zijn echte musts. Bogota niet te lang verspillen en voor 19 dagen vind ik San Gil niet geschikt.
Als je moet kiezen ga dan voor noord en centraal. Dat is het echte Colombia naar mijn mening.
Als je goedkoop kan vliegen, dan zou ik dat zeker doen. In tegenstelling tot andere zaken, is het openbaar vervoer in Colombia prijzig.liefehhmii schreef:en wat vinden jullie van tussendoor vliegen? ik zie hele goedkope tickets van bogota naar cartagena en ook van medellin naar cartagena (onder de 30 euro). Of is dat een heel groot verschil met kosten van een busrit?
alvast bedankt!
Je moet trouwens wel even opletten want Medellin heeft twee vliegvelden, waar er een in de stad ligt en makkelijk te bereiken is. De andere ligt in in Rio Negro en dat is ongeveer 30 km buiten de stad.
Ik neem aan dat je parque Tayrona ook al in je planning hebt zitten. Indien van niet, dan kun je deze niet missen. Ook kun je nog een stukje verder naar het oosten en La Guajira bezoeken. Totaal verschillend met de woestijn en een fantastisch strand.liefehhmii schreef:Hoi!
Mocht je naar Minca gaan om o.a. de vogels te zien, dan is Mompox ook een aanrader en dan de wetlands bezoeken. Mompox is ook een mooie stad om zelf te zien. Je moet er alleen wat moeite voor doen om er te komen. Het is echter niet heel er moeilijk.
Op zich kun je met 19 dagen in colombia best veel zien, maar dat betekend strategische keuzes maken en veel per vliegtuig of per nachtbus doen. En als je per (nacht)bus reist, er rekening mee houden dat het verkeer soms tegenzit en je veel later aankomt.ubiytsa schreef:Cartagena, Tayrona, Villa de Leyva en Salento zijn echte musts. Bogota niet te lang verspillen en voor 19 dagen vind ik San Gil niet geschikt.
Hii,
Wanneer precies ben je in Colombia? Ik vlieg 24 juli naar Bogota in m'n eentje, misschien kunnen we een keer meeten als we daar op het zelfde moment zijn. Ik ga namelijk ook reizen naar het noorden, maar moet even kijken welke stops ik ga maken. Ik heb al een vliegticket van Cartagena naar Bogota.
Hoop iets van je te horen.
PS die vliegtickets va 30 euro zijn vaak exclusief bagage, daarvoor moet je weer bijbetalen, houd daar rekening mee. (kijk anders op Kilroy)
Wanneer precies ben je in Colombia? Ik vlieg 24 juli naar Bogota in m'n eentje, misschien kunnen we een keer meeten als we daar op het zelfde moment zijn. Ik ga namelijk ook reizen naar het noorden, maar moet even kijken welke stops ik ga maken. Ik heb al een vliegticket van Cartagena naar Bogota.
PS die vliegtickets va 30 euro zijn vaak exclusief bagage, daarvoor moet je weer bijbetalen, houd daar rekening mee. (kijk anders op Kilroy)
-
- Reiziger
Ik vlieg 6 augustus op Bogota! En zal dus heel erg gaan haasten omdat ik zo kort heb. Goed om te weten van de bagage, bedankt. Al zou ik niet via kilroy boeken,zonde van je geld !Oussy schreef:Hii,