Hoe kun je zo lang mogelijk reizen met een klein budget?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Tessamilou

Hoe kun je zo lang mogelijk reizen met een klein budget?

Bericht door Tessamilou »

Hoi allemaal,

Ik als reisgroentje heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Deze zomer wil ik graag zo lang mogelijk weg met een budget á 1000 euro. Wat voor reis raden jullie me aan om te maken en waarnaartoe?
Erik
Site Admin

Re: Hoe kun je zo lang mogelijk reizen met een klein budget?

Bericht door Erik »

Wanneer je deze zomer al weg wilt en €1.000,- te besteden hebt zou ik gaan voor bestemmingen die niet zo populair zijn (maar daarom niet minder mooi). Het zou mooier geweest zijn wanneer je nog net wat meer zou hebben, omdat je dan nog een vliegticket kunt kopen en dat bedrag overhoud om te besteden.

Ik denk dat Oost-Europa het goedkoopst zal zijn. Mocht je wat extra geld bij elkaar krijgen en flexibel in je data zijn dan zou je nog naar een ticket naar Azië kunnen zoeken. Met dat bedrag kun je behoorlijk lang reizen daar.

Verder kun je gebruik maken van AirBnb, of nog goedkoper Couchsurfing. Voor dit laatste zou ik nog wel wat research doen zodat je weet waar je gaat slapen. Verder zou je als je in Europa blijft ook eens naar BlaBlaCar kunnen kijken. Ook dit zijn goedkope manieren om rond te reizen.
Plaats reactie